در حال بارگذاری
مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

موج سرما در راه خراسان شمالی

شماره خبر : 2364 - https://asreatrak.ir/short/V1oGG

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: سامانه بارشی و سرما طی فردا دوشنبه وارد استان می‌شود و با شدت بیشتری ادامه و تا اواخر هفته شاهد کاهش ۶ درجه‌ای دمای هوا و سرمای هوا خواهیم بود.

 نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: طبق آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای جو نسبتاً پایداری را طی امروز در استان خراسان شمالی شاهد هستیم.

 وی ادامه داد: طی امروز هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی اواسط روز افزایش باد و در شب بر اساس نقشه‌های هواشناسی قسمتی ابری در ارتفاعات مه‌آلود به تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در سازمان هواشناسی خراسان شمالی برای فردا دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی را صادر شده که به موجب این هشدار پیش‌بینی ورود موج سرما و بارش به استان دور از انتظار نخواهد بود.

 این مسئول بیان داشت: گفتنی است که این سامانه بارشی فردا دوشنبه مناطق نوار شمالی و شمال شرق استان، شهرستان‌های راز و جرگلان، شمال بجنورد، شمال شیروان را در برمی‌گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است همچنین این سامانه بارشی تقویت می‌شود و از روز سه‌شنبه تا شنبه هفته آینده همه مناطق استان را در بر می‌گیرد و در ارتفاعات بارش پراکنده برف و مناطق سردسیر مه‌آلود خواهد بود.

 داداشی گفت: احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و در مناطق نیمه شرقی استان، دور از انتظار نیست.

 این مسئول یادآور شد: علاوه بر این شاهد محسوس کاهش دما و سردشدن هوا تا انتهای هفته هستیم که پیش‌بینی می‌شود دمای هوا تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کند.

 مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خراسان شمالی پیش قلعه با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان و سرچشمه اسفراین با ۶/۵ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان خراسان شمالی است.

 
مصاحبه از آرزو رحمانی
انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات