در حال بارگذاری
استاندار خرسان‌شمالی:

انتقال آب سرانی در آستانه عملیاتی شدن

شماره خبر : 2366 - https://asreatrak.ir/short/eRLgJ

یکی از مهم‌ترین مصوبه‌های رئیس جمهور شهید به خراسان‌شمالی، انتقال آب سرانی بود که امروزه در آستانه عملیاتی شدن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، صبح امروز استاندار خراسان‌شمالی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان شیروان،  جمعی از مدیر کل آب منطقه‌ای استان، بخشداران سرحد و قوشخانه و جمعی از مدیران و مسئولین از روند حفر و تجهیز مجموعه‌ی چاه‌های آب سرانی بازدید کردند.


استاندار خراسان شمالی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه با پیگیری و مطالعات صورت گرفته شرایط برداشت آب فراهم شده است، گفت: در این پیمان، ۱۰ حلقه چاه جدید افزوده و چاه‌های فعلی نیز تجهیز می شود.


محمدرضا حسین نژاد در ادامه اظهار داشت: با اجرای حفاری و خط انتقال به شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین و فاروج زمینه انتقال آب به سطح استان فراهم خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به خراسان‌شمالی، انتقال آب سرانی بود که امروزه در آستانه عملیاتی شدن است.


حسین‌نژاد ادامه داد: ظرفیت انتقال آب این پروژه ۱۳۲۵ لیتر بر ثانیه، تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آن ۶ باب، طول خط انتقال آن حدود ۲۳۰ کیلومتر و توان کل پمپاژ آن ۱۶/۲ مگاوات است.

به گزارش عصراترک، با انتقال آب سرانی به چهار شهرستان یاد شده، بخش عمده ای از شهرستان های این استان از آب با کیفیت آشامیدنی برخوردار خواهند شد.


انتهای خبر/سیده‌معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات