در حال بارگذاری
عصر اترک بررسی کرد؛

صفر تا صد ماجرای بستری دانش‌آموزان آشخانه‌ای

شماره خبر : 2351 - https://asreatrak.ir/short/Ngobr

ظهر امروز خبر بستری ۳۱ دانش‌آموز آشخانه‌ای به خبری داغ تبدیل شد که با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده نه‌تنها این گاز هیچ خطری نداشته؛ بلکه در حال حاضر تمام دانش‌آموزان مرخص و هیچ یک بستری نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، پیش از ظهر امروز به سرعت خبری در شبکه‌های مجازی خراسان شمالی مبنی بر بستری ۳۱ دانش‌آموز آشخانه‌ای بر اثر نشت گاز در بیمارستان منتشر شد که جو روانی را برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد کرد.

 خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» برای صحت سنجی این خبر با مسئولان مربوطه پیگیری‌ها را انجام داد که در ادامه تقدیمتان می‌شود:

 

 تمام ۳۱ دانش‌آموز مرخص شدند

 جواد بهادی در گفتگو با خبرنگار «عصر اترک» در این رابطه توضیح داد: تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه جنت در شهر آشخانه در پی نشت محلول مرکاپتان از شرکت گاز این شهر بدحال و در بیمارستان بستری شدند.

 فرماندار آشخانه ادامه داد: این ماده که برای بوگرفتن گاز طبیعی استفاده می‌شود و در بشکه‌ای در اداره گاز این شهرستان در مجاورت مدرسه نگهداری می‌شده است که نشت کرده و موجب شد ۳۱ دانش‌آموز مدرسه جنت در بیمارستان بستری شوند.

 وی خاطرنشان کرد: حال دانش‌آموزان خوب است و از بیمارستان مرخص می‌شوند، اما دو مدرسه نسترن و امام جعفر صادق که در مجاورت شرکت گاز بودند به همین علت تعطیل شده‌اند.

 این مسئول گفت: تمامی دانش‌آموزان مرخص و هیچ مشکلی وجود ندارد، و مدارس این محدوده که امروز تعطیل شده بودند از فردا طبق روال دایر هستند.

صفر تا صد ماجرای بستری دانش‌آموزان آشخانه‌ای

 بوی متصاعد شده هیچ عوارضی ندارد

 سید محمود هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر بستری‌شدن ۳۱ دانش‌آموز آشخانه‌ای به دنبال نشت گاز توضیح داد: گاز بدون بو است، برای اینکه گاز بودار شود و قابلیت شناسایی داشته باشد، در ایستگاه‌های گازی ماده بودار کننده یا اودرایز به گاز اضافه می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اودرایز از طریق بشکه جابه‌جا می‌شود، گفت: این ماده از طریق بشکه به دستگاه تزریق می‌شود سپس بشکه تخلیه و به سمت محلی که از طریق محیط‌زیست اعلام شده و یا در محل شرکت گاز شهرستان انبار می‌شود و به اسفراین و در نهایت به اصفهان منتقل خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با تأکید به اینکه، این موضوع جدیدی نیست، بیان داشت: در تمام شهرستان‌ها انجام می‌شود، اما در آشخانه بشکه‌ها را در شرکت گاز نگهداری کردند و با توجه به بوی شدیدی که داشته و متصاعد شده باعث ایجاد نگرانی در دانش‌آموزان شده است.

 

 مدرسه با شرکت گاز ۴۰۰ متر فاصله داشته است

 وی با تأکید بر این موضوع گه این بو هیچ‌گونه عوارضی ندارد، گفت: نکته قابل‌توجه این است که مدارس مطرح شده حدود ۴۰۰ متر با اداره گاز آشخانه فاصله دارند و بیشتر متأسفانه جو روانی، نگرانی و استرس ایجاد شده و هیچ‌گونه مشکلی برای منازل حوالی این شرکت و کارکنان شرکت گاز پیش نیامده است.

 هاشمی با اشاره به اینکه تعداد دفعاتی که اودرایز در دستگاه اودرایزر در فصل‌های سرما تزریق می‌شود در مقایسه با فصل‌های گرم بیشتر است، گفت: بر این اساس چون این تزریق‌ها با فاصله‌های زمانی زیاد انجام می‌شود و تزریق قبلی در زمان تعطیلی مدارس بود با این بو آشنایی نداشته و دچار نگرانی شدند.

 این مسئول با اشاره به اینکه طبق پیگیری‌های به عمل آمده تعدادی از دانش‌آموزان به مرکز درمانی منتقل شده بودند، گفت: نیروهای فعال در شرکت گاز به صورت همیشگی با این بو در ارتباط هستند و با توجه به اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای سلامتی آنها ایجاد نمی‌کند نیازی به مراجعه بیمارستان نبوده، بلکه بیشتر جو روانی حاصله بوده است.

صفر تا صد ماجرای بستری دانش‌آموزان آشخانه‌ای

 استرس و نگرانی دانش‌آموزان را روانه بیمارستان کرد

 هاشمی با بیان اینکه بشکه‌ها در ایستگاه‌های تحت‌فشار گاز نگه‌داری می‌شوند که بعد از بارگیری توسط تریلی به اصفهان انتقال پیدا می‌کند، ادامه داد: بر این اساس به شرکت‌های گاز اعلام کردیم تا برای جلوگیری از ایجاد این چنین جوی در جامعه به هیچ وجه بشکه‌های خالی را از ایستگاه‌ها به شرکت گاز منتقل نکنند و بارگیری از ایستگاه صورت گیرد.

 این مسئول توضیح داد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته دانش‌آموزان دچار استرس شده‌اند برای بررسی حال آنها به درمانگاه منتقل و بستری دانش‌آموزان نبوده است.

 

 نتیجه‌گیری: متأسفانه وایرال‌شدن اخبار با سرعت بیش از پیش در فضای مجازی آن‌چنان وضعیت را بحرانی نمایش می‌دهد که جو جامعه را متشنج می‌کند، در حالی که با پیگیری این خبر و نتیجه بررسی‌های میدانی حال دانش‌آموزان خوب و هیچ نیازی به بستری در بیمارستان نداشته‌اند؛ بلکه به دلیل فشارهای روانی حاصله و استرس ایجاد شده سه مدرسه تعطیل و دانش‌آموزان در محیط درمانگاه قرار گرفتند.

 نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه بخش زیادی از خانواده‌ها امروز بیشتر وقت زندگی‌شان در فضای مجازی می‌گذرد، قطعاً بار منفی که این اخبار بر آنها می‌گذارد به صورتی است که دیگر اخبار تکمیلی که بعد از آن منتشر می‌شود را به‌راحتی نمی‌پذیرند، از طرفی این گونه اخبار باعث می‌شود که میدان بازی برای دشمنان رسانه‌ای باز شود، بنابراین بهتر است با هوشیاری نسبت به انتشار این اخبار در فضای مجازی عمل کنیم که بار روانی در جامعه ایجاد نشود.

 

تصاویر تزئینی هستند

 تهیه و تنظیم گزارش: آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات