در حال بارگذاری
خطیب جمعه جاجرم:

مقاومت برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است

شماره خبر : 2330 - https://asreatrak.ir/short/4AqbE

خطیب جمعه جاجرم با اشاره به اینکه ما اهل مقاومت هستیم، گفت: ما این مقاومت را از نهضت امام حسین (ع) و کربلا به ارث برده‌ایم.

به گزارش «عصراترک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی هوشمندنژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته جاجرم گفت: برای تشویق به نماز شیوه دعوت به صورت پایدار در قرآن آمده است.

وی عنوان کرد: خداوند هم به انبیاء و  مؤمنان نماز را توصیه می‌کند و به آنها می‌گوید که به مؤمنان دیگر هم توصیه کنند، این دستورات باید بین امت اسلام منتشر شود.

خطیب جمعه جاجرم گفت: اقامه نماز یک فریضه است و خدا در قرآن می‌فرماید: اقامه نماز از اوصاف متقین است.

وی با بیان این مطلب که در زمان پیامبران این کفار بودند که جلوی نماز خواندن مؤمنان را می‌گرفتند، گفت: و در حال حاضر از جمله موانع نماز، وسوسه‌های شیطان است زیرا می‌داند اگر نمازِ باکیفیت انجام شود، بقیه کارها هم درست انجام می‌شود.

امام جمعه در ادامه گفت: از موانع دیگر نفس اماره است، چون صدای اذان را می‌شنود به انسان می‌گوید تعلل نکن، دیر نمی‌شود، تمایلات دنیوی انسان را زمین‌گیر می‌کند.

وی افزود: بعضی از شیطان‌ها هم هستند که از جنس بشرند، آنها با تمسخر، طعنه نمی‌گذارند که انسان نماز بخواند.

خطیب جمعه عنوان کرد: خدا در قرآن می‌فرماید «صبر کن تا دارای اجر عظیم‌ شوی» خداوند به نماز ما احتیاجی ندارد، ما‌ برای اینکه شیطان را از خود دور کنیم باید با نماز روحمان را سازنده کنیم.

وی افزود: نماز در زندگی پیامبر و حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار جایگاه خاصی داشته است

امام جمعه گفت: اگر نماز جماعت می‌آییم دست فرزند خود را بگیریم و به نماز بیاوریم، تا‌ از کودکی پاگیر مسجد شود و حتی اگر مورد تمسخر قرار گرفت پایش از مسجد کوتاه نشود.

وی عنوان کرد: یک سال از شکل‌گیری طوفان‌الاقصی شکل گرفت و امروز اسراییل به جایی رسیده که فقط برای حیات خود دارد تلاش می‌کند.

وی بیان داشت: ما اهل سازش و تسلیم نیستیم، اهل مقاومت هستیم و این مقاومت را از امام حسین به ارث برده‌ایم.

 

انتهای خبر/م

0 نظر

ارسال نظرات