در حال بارگذاری
مدیرگروه تغذیه علوم پزشکی استان خبر داد:

پخت نان کامل در ۲ نانوایی خراسان شمالی

شماره خبر : 2301 - https://asreatrak.ir/short/VpRao

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز پخت نان کامل در خراسان شمالی گفت: در راستای اهمیت تغذیه سالم و جایگاه نان در سفره‌های مردم در حال حاضر دو نانوایی در بجنورد پخت نان کامل را انجام می‌دهند.

نسرین علیزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» به مناسبت روز جهانی غذا در رابطه با مصرف غذایی حائز اهمیت برای سلامت مردم گفت: مصرف ماده غذایی نان در کشور ایران و استان خراسان شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است، بر این اساس مصرف نوع نان و کیفیت آن موضوع بسیار مهمی در تغذیه است.

مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به آغاز پخت نان کامل در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو نانوانی در مرکز خراسان شمالی پخت نان کامل را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: همچنین گفتنی است که پخت نان کامل در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد نیز برای بیماران و دانشجویان انجام می‌شود.

 این کارشناس با بیان اینکه نان کامل از آرد کامل تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: آرد کامل تهیه شده از تمام قسمت‌های گندم است و دارای خواص سبوس و اجزای کامل گندم و حاوی مواد مغذی زیادی است.

 علیزاده با بیان اینکه سبوس گندم موجب بهبود سیستم و دستگاه گوارش می‌شود، افزود: سبوس گندم در پیشگیری از دیابت و قند خون و کنترل چربی و عوارض بیماری سرطان نقش دارد و مصرف آن مورد توصیه قرار گرفته است.

 مدیرگروه بهبود تغذیه جامعه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جوانه و یا مغز گندم را حاوی املاح، کلسیم، روی، ویتامین گروه ب، پروتئین، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E است.

این کارشناس بیان داشت: اگر مصرف نان کامل در برنامه روزانه ما قرار داشته باشد می‌تواند تأمین‌کننده ریزمغذی‌ها باشد و با توجه به خواص درمانی که دارد موجب تأمین سلامتی می‌شود، بنابراین بهتر است که مصرف نان کامل را جایگزین نان سفید کنیم که فاقد ارزش غذایی است.

 وی فرهنگ‌سازی برای مصرف نان کامل را مهم ذکر و بیان کرد: مصرف نان کامل برای بیماران، سالمندان، نوجوانان بسیار مهم است و موجب بهبود سلامتی و رشد مطلوب می‌شود.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات