در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی:

۱۲ هزار بیمار خاص در خراسان‌شمالی نشان‌دار شدند

شماره خبر : 2312 - https://asreatrak.ir/short/V9YQj

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۹۶ بیمار خاص و سخت علاج در این استان از ۲ سال گذشته تاکنون نشان‌دار و زیر پوشش این سازمان بیمه‌گر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، مهرداد سفیدگران مدیر کل بیمه سلامت خراسان‌شمالی ظهار کرد: در این مدت ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای هزینه های درمان بیماران خاص و سخت علاج پرداخت شد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به امسال بوده است.


وی افزود: سال های گذشته تنها پنج گروه بیمار خاص و سخت علاج زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشت که امسال به ۱۲۸ گروه افزایش یافت.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی ادامه داد: اکنون این بیماران می توانند خدمات مختلفی از این سازمان بیمه گر دریافت کنند که گام بسیار بزرگی در راستای خدمت رسانی به بیماران است.



وی به نشان‌دار شدن سه هزار و ۳۷۲ زوج نابارور اشاره کرد و گفت: زوجین نابارور در این طرح از پوشش بیمه ای به میزان ۹۰ درصد هزینه ها در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی و پوشش بیمه ای به میزان ۷۰ درصد هزینه ها در مراکز خصوصی و خیریه بهره مند می‌شوند و چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری را دریافت می کنند.


وی اضافه کرد: یک میلیون و ۶۰۸ هزار نسخه الکترونیکی و چهار هزار و ۸۵ نسخه کاغذی در سال جاری در بخش های مختلف دریافت خدمات بهداشت و درمان در این استان به ثبت رسیده است.


سفیدگران تعداد بیمه شده های این استان را ۷۲۵ هزار و ۶۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این تعداد ۸۳ درصد به صورت رایگان خدمت بیمه‌ای از این سازمان دریافت می کنند.


وی تصریح کرد: از مجموع بیمه شدگان ۴۴۹ هزار و ۷۶۴ نفر بیمه شده روستایی هستند که رایگان بیمه شده‌اند و خدمات نیز به آنان طبق نظام ارجاع ارایه می‌شود.


مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: ۳۸ هزار و ۵۲۷ نفر بیمه شده سایر اقشار شامل طلاب، خانواده های شهدا و بهزیستی و ۲۰ هزار و ۱۸۷ نفر نیز از مددجویان کمیته امام خمینی (ره) بیمه شدگان بیمه سلامت هستند.


وی خاطرنشان کرد: ۱۹۲ هزار نفر از بیمه شدگان استان در صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند که خانوارهای تا پنج دهک اول که شامل ۱۳۰ هزار نفر می شود به صورت رایگان بیمه شده‌اند و برای دهک‌های ۶ تا ۹ نیز تخفیف‌های شامل می شود و تنها دهک ۱۰ که ۶ درصد را شامل می شود حق بیمه دریافت می شود.

وی ادامه داد: بیمه شدگان مواظب باشند افرادی در قالب شرکت هایی از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده می کنند و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند، این شرکت ها و یا افراد تنها به دنبال سودجویی هستند.


سفیدگران افزود: برخی از این شرکت‌ها و یا افراد با بیمه شده‌ها تماس می‌گیرند و در قبال دریافت وجه نقدی از آنان خدماتی از قبیل تامین داروهای کمیاب و گران قیمت، خدمات دندان پزشکی و سایر موارد را تامین می کنند، این افراد بعد از دریافت وجه نقد از بیمه شده ها دیگر پاسخگو نیستند.


وی با بیان اینکه در سال جاری چندین موارد در این خصوص گزارش شده است اظهار کرد: بیمه‌شدگان مراقب سوء استفاده کننده‌ها از نام بیمه سلامت باشند، بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی یا حضوری برای پوشش بیمه‌ای با شهروندان برقرار نمی‌کند.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات