در حال بارگذاری
رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

شهدای امدادگر ابعاد بین‌المللی دارد

شماره خبر : 2316 - https://asreatrak.ir/short/VmBgy

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدای امدادگر و تکریم آنان ابعاد بین‌المللی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان شمالی، شب گذشته خیل امدادگران هلال احمر خراسان شمالی با حضور در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد بجنورد، یاد و نام ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند و با راه و آرمان شهیدان تجدید میثاق کردند.

در اجلاسیهٔ بزرگداشت یاد شهیدان امدادگر، خانواده‌های معزز شهدا، استاندار خراسان شمالی، رئیس جمعیت هلال احمر، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر، مسئولین دستگاه‌های اجرائی حضوری گسترده و باشکوه داشتند و حماسه‌ها و دلاورمردی‌های مجاهدان راه خدا و شهدای اسلام را بازخوانی کرده و گرامی داشتند.

پیرحسین کولیوند در این یادواره، امدادگران شهید را مربوط به یک شهر یا کشور ندانست و گفت: شهدای امدادگر و تکریم آنان ابعاد بین المللی دارد.  

وی ادامه داد: اسلحه امدادگران در دفاع مقدس برانکار آنها بود که برای نجات مجروحین جنگی تمام تلاش خود را می‌کردند. 

کولیوند افزود: در سه سال گذشته تعداد جوانان هلال احمر از ۴۶۰ هزار نفر به ۳ میلیون نفر رسیده که این موضوع فرصت مناسبی برای انتقال پیام شهدا است.

وی در تشریح ویژگی‌های شهدای امدادگر اظهار داشت: از ویژگی بارز امدادگران شهید می‌توان به ایثار و ازخودگذشتگی، شجاعت، نترس بودن، غیور بودن، احساس مسئولیت، تعهد انسانی و اخلاقی و مهارت و آمادگی، ایمان و باور قلبی اشاره کرد.  

کولیوند افزود: هدف ما حفظ ارزش‌های اسلامی است، تکریم خانواده شهدا وظیفه همگانی است در این راه نباید کوتاهی و غفلت کردمسیر ما را شهدا مشخص کرده‌اند پس واهمه‌ای برای تهدیدات دشمنان نداریم.  

وی در تشریح جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان نیز به جنایت ضد بشری این رژیم در هدف قرار دادن بیمارستان صحرایی هلال احمر در مرز لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: قریب به سه هزار نفر با انفجار پیجرها زخمی شدند، یک و نیم میلیون نفر خانه‌های خود را از دست داده‌ و آواره شده‌اند و زیر ساخت‌های راه‌ها را از بین برده‌اند، بیمارستان‌ها را تهدید به حمله می‌کنند، به امدادگران، آمبولانس‌ها و مراکز درمانی هلال احمر و صلیب سرخ حمله می‌کنند و برای جنایاتشان حد و مرزی قائل نیستند.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات