در حال بارگذاری
مدیر کل غله خراسان شمالی خبرداد:

خراسان‌شمالی،سوم کشوری در خرید تضمینی گندم

شماره خبر : 2315 - https://asreatrak.ir/short/4Lg7A

مدیر اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: با رشد ۸۵ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته، این استان رتبه سوم کشوری در خرید تضمینی را کسب کرد.

احمد نامورروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک »، افزود: تا ۱۶ مهرماه جاری، ۱۸۴ هزار و ۶۵۸ تُن گندم در سطح استان خریداری شده است که ارزش ریالی آن ۳ هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۷۵۳ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران باقی مانده است.

مدیرکل غله با بیان این که نسبت به سال زراعی گذشته ۸۵ درصد رشد در خرید تضمینی گندم داشته‌ایم، تصریح کرد: با این رشد، رتبه سوم کشوری را در بحث خرید تضمینی گندم کسب کردیم.

وی در خصوص این که باقی مانده مطالبات گندم کاران چه زمانی پرداخت می‌شود، افزود: این موضوع از طریق سطوح کشوری انجام می‌پذیرد، اما طبق آخرین صحبت‌هایی که در جراید هم از قول رئیس مجلس شد؛ قرار است که تا پایان مهرماه مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

نامور در پایان خاطرنشان کرد: تعداد محموله‌های گندمی که توسط ۱۵ هزار و ۳۵۲ کشاورز به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل شده، ۴۳ هزار و ۸۹۸ محموله شامل تریلی، تراکتور و ... بوده است.

نامور افزود: فرآیند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تأمین منابع مالی به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، نرخ خرید تضمینی گندم امسال به‌ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷۵ هزار ریال تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به‌حساب این کشاورزان واریز شود.

امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، گندم‌کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند این درحالی‌که تا کنون بیش از ۱۰ هزار تُن بیشتر از پیش‌بینی خریداری شده است.

انتهای پیام/حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات