در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:

صدور یک میلیون نسخه الکترونیک در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 2299 - https://asreatrak.ir/short/4aom6

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی گفت: طی نیمه نخست سال جاری در استان خراسان‌شمالی یک میلیون و ۶۰۸ هزار نسخه الکترونیک صادر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، مهرداد سفیدگران صبح امروز در شورای اطلاع‌رسانی بیمه سلامت با حضور اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته بیمه سلامت گفت: هفته بیمه سلامت از ۲۸ مهر الی چهار آبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سه سال از آغاز طرح نسخه‌نویسی الکترونیک توسط بیمه سلامت به عنوان یک سازمان پیشرو می‌گذرد و اکنون در سال ۱۴۰۳ طی نیمه نخست یک میلیون و ۶۰۸ هزار نسخه الکترونیک صادر شده است.

سفیدگران با اشاره به اینکه البته هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله وجود دارد، گفت: در شرایط قطعی برق و اینترنت برای مراجعه‌شوندگان مشکل ایجاد می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ابراز داشت: نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات از لحاظ گستره و عمق‌بخشی به صورت قابل‌توجه تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مدیریت سلامت مردم و کمک به اقتصاد کشور و خانواده، پزشک خانواده و نظام ارجاع است، گفت: بر این اساس اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از لحاظ اقتصادی، امکانات و تجهیز نیروی پزشک موردنیاز است.

سفیدگران با اشاره به اینکه ۲۰ سال از عمر اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان می‌گذرد، افزود: هم‌اکنون در ۸۶ مرکز جامع سلامت استان ۱۲۳ پزشک، ۱۲۵ ماما و پرستار،۵۳ دندانپزشک مشغول به فعالیت هستند که گاهی به خاطر برخی موارد ممکن است این افراد در دسترس نباشند که با حضور به روستاهای معین ارائه خدمات صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: طی دو سال گذشته پزشکان مراکز جامع سلامت شرایط نوشتن تنها ۴۰۰ قلم دارو در نسخه داشتند که این تعداد اقلام به یک هزار و ۲۰۰ مورد رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: گفتنی است که ارائه خدمات دندانپزشکی نه تنها در روستاها بلکه در سایر بیمه‌شدگان نیز دچار مشکل است چون خدمت گران‌قیمتی است و تجهیزات و تخصص در استان به نسبت جمعیت کمتر است و بر این اساس در این حوزه ممکن است برای بیمه‌شدگان خلل ایجاد شود. 

این مسئول یادآور شد: چندین سال است که پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرایی شده است که در استان خراسان شمالی تاکنون از جمعیت ۱۹۲ هزار نفری که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر بیمه‌شده سلامت هستند، ۹۲ هزار نفر به ۵۹ پزشک منتصب کرده‌ایم که با پرداخت فرانشیز ۱۳ هزار تومان خدمت ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۷۵۳ هزار و ۶۵۵ نفر بیمه‌شده سازمان بیمه سلامت هستند که از این تعداد، ۴۴۹ هزار و ۷۷۶ نفر تحت‌پوشش بیمه سلامت روستایی و به صورت رایگان بیمه شده‌اند و خدمات درمان سرپایی با فرانشیز ۳۰ درصدی و برای بستری ۱۰ درصد فرانشیز را باید پرداخت کنند.

وی گفت: طی یک سال گذشته ارجاع به مراکز دولتی انجام نمی‌شود و تنها برای حضور بیمار در مراکز غیردولتی و خصوصی باید ارجاع شوند.

سفیدگران با اشار به اینکه سایر اقشار بیمه شدگان شامل ۳۸ هزار و ۵۲۷ نفر هستند، گفت: همچنین بیمه‌ ۲۰ هزار و ۱۸۷ نفر از بیمه‌شدگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان ۱۹۲ هزار بیمه شده‌ دارد که ۱۳۰ هزار نفر جزو پنج دهک اول هستند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

سفیدگران گفت: در مجموع ۸۳ درصد از جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان خراسان شمالی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

 

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات