در حال بارگذاری
مسئول بسیج جامعه زنان خراسان شمالی خبر داد:

تحول پوشاک با اتصال طراحان و تولیدکنندگان

شماره خبر : 2349 - https://asreatrak.ir/short/NE9mn

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان شمالی گفت: اتصال طراحان با تولیدکنندگان استانی باعث سبب تحول در عرضه و تولید پوشاک و دسترسی آسان به پوشاک عفیفانه در تمامی نقاط استان خواهد بود.

اعظم‌السادات فخر نبی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در رابطه با اجرای جشنواره پوشاک ایرانی‌اسلامی «فردخت» در سطح استان خراسان شمالی گفت: پوشش در سبک زندگی یک مقوله مهم و اساسی است و علاوه بر اینکه حفاظت از بدن را انجام می‌دهد نشانه عقاید و باورهای افراد است.

 وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های مد و لباس زیادی در سطح استان و کشور برگزار شده است، ادامه داد: جشنواره‌ها باهدف تعامل بین طراحان و اثرگذاری بر تولید پوشاک اجرایی می‌شوند.

 مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ابراز داشت: جشنواره فردخت باهدف پرورش طراحان پوشاک متعهد و متخصص و ایجاد جریان‌سازی در طراحی پوشاک اسلامی ایرانی در حال برگزاری است.

 این مسئول افزود: اتصال طراحان با تولیدکنندگان استانی باعث سبب تحول در عرضه و تولید پوشاک و دسترسی آسان به پوشاک عفیفانه در تمامی نقاط استان خواهد بود.

 فخر نبی همچنین خاطرنشان کرد: در کنار جشنواره فردخت جریان‌سازی در فضای مجازی، کمک به تأمین مواد اولیه و تسهیل فروش محصولات مورد توجه است تا بتوانیم زنجیره کاملی را در سطح استان تشکیل دهیم.

 وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه پوشاک هر فرد نشان‌دهنده شخصیت آن فرد است، ابراز داشت: مقام معظم رهبری در این خصوص بارها دغدغه‌مند در سخنرانی‌های مختلف در بین مسئولان شورای عالی فرهنگی عنوان کردند که خیاط، طراح، هنرمند در کشور کم نداریم که می‌توانند به صورت کمیته‌های تخصصی برای تولید لباس‌های مناسب با سنت و فرهنگ ایرانیان اقدام کرد؛ اما قطعاً زمان زیادی می‌برد.

 فخر نبی بیان داشت: بر این اساس با الگوگیری از بیانات حضرت آقا جامعه زنان جشنواره فردخت را در دستور کار قرار داده و فراخوانی را در سطح استان انتشار داده که کار در چندین مرحله انجام می‌شود.

 این مسئول با اشاره به اینکه متقاضیان در سه بخش مختلف می‌توانند در این جشنواره رقابت داشته باشند، گفت: در بخش تولید، اثر که نمونه کار دوخته شده، در بخش طراحی ارائه طرح به صورت چاپ شده و در بخش تحقیق و پژوهش آثار علمی که پیرامون موارد اعلام شده است را برای دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه در نهایت برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره هدف ارائه یک لباس اجتماعی در قالب مانتو است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در گروه دانش‌آموزی، خانه‌های مد دارای نمانام و بخش آزاد می‌توانند آثارشان را ارائه دهند.

 مسئول بسیج جامعه زنان خراسان شمالی ادامه داد: نکته قابل توجه بعدی این است که فراخوان دریافت آثار تا ۳۰ مهرماه است که متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند آثارشان را ارسال و بعد از آن توسط داوران به صورت تخصصی کار انجام و جشنواره در نیمه اول آبان‌ماه به مدت سه روز در دوم، سوم و چهارم آبان برگزار می‌شود.

 فخر بینی بیان داشت: جشنواره با به نمایش گذاشتن کارهای ارائه شده اجرایی می‌شود و فروش محصولات مطرح نیست؛ بلکه در حاشیه نمایشگاه کسانی که به صورت طراح و یا ارسال آثار کار انجام داده‌اند می‌توانند سفارش قبول کنند.

 وی اضافه کرد: نکته قابل توجه است این جشنواره امسال به صورت استانی با همکاری چندین قشر بسیج دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف و سازندگی و دستگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد تعاون بسیج، اجرایی خواهد شد.

 این مسئول همچنین به برگزاری جشنواره کشوری فردخت به میزبانی کاشان اشاره کرد و گفت: همچنین در جشنواره سال گذشته در کاشان جایگاه سوم به بانوی بجنوردی اختصاص پیدا کرد.

 وی در انتها ابراز داشت: علاوه بر معرفی آثار و تولیدات در جشنواره، با همکاری بسیج سازندگی و دستگاه‌های مرتبط در حوزه تسهیلات افراد برای توسعه مشاغلشان می‌توانند اقدامات را پیگیری کنند، همچنین مطالبات افراد بررسی و ارتباط آنها با دستگاه‌ها برقرار تا بتوانیم زیرساخت مناسبی را در استان برای تولید پوشاک ایجاد کنیم.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات