در حال بارگذاری
نماینده راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد:

۲ هزار خانوار متقاضی زمین طرح ۴ فرزندی

شماره خبر : 2338 - https://asreatrak.ir/short/ern93

نماینده راه و شهرسازی خراسان شمالی در قانون جوانی جمعیت گفت: از آغاز اجرای طرح ۲ هزار و ۴۸۴ خانواده برای تحویل زمین در طرح چهار فرزندی زیر ۲۰ سال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۹۱۵ نفر تأیید شده‌اند.

 حسین نعمتی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در رابطه با آخرین وضعیت ثبت‌نام متقاضیان طرح زمین چهار فرزندی گفت: طبق ماده چهار قانون در طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌های صاحب سه فرزند که تاریخ تولد آخرین فرزندشان قبل از مهر ۱۴۰۰ باشد، یک قطعه زمین ۲۰۰ متر تخصیص پیدا کند.

 وی ادامه داد: بر همین اساس در قانون بودجه نیز در نظر گرفته شد که برای حمایت از خانواده‌ها و تأمین مسکن آنها، در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بندی را به قانون جوانی جمعیت اضافه کردند که خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند یک قطعه زمین رایگان اختصاص پیدا کند.

 نماینده راه و شهرسازی خراسان شمالی در قانون جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که در اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند، والدین باید مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت آماده‌سازی زمین به سازمان راه و شهرسازی پرداخت کند، در حالی که برای طرح چهار فرزند زیر ۲۰ سال هزینه آماده‌سازی نیاز نیست و زمین به صورت کاملاً رایگان به خانواده‌ها تحویل می‌شود.

 این مسئول بیان داشت: در حال حاضر از آغاز اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۴۸۴ خانواده برای تحویل زمین در طرح چهار فرزندی زیر ۲۰ سال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد یک هزار و ۹۱۵ نفر تأیید شده‌اند.

 نعمتی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ زمینی به خانواده تحویل داده نشده است.

 گفتنی است که به‌منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است که از سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یک قطعه زمین به صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال اختصاص دهد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات