در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید محمد سخاوتی‌راد

شماره خبر : 2322 - https://asreatrak.ir/short/eRLoJ

شهید محمد سخاوتی‌راد در سال ۱۳۰۹ در روستای لنگرک از توابع مشهد به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، شهید محمد سخاوتی‌راد در زمان شهادت ۳ دختر ۳ پسر داشت و در سن ۵۰ سالگی به جبهه اعزام شد و دو سال در جبهه بود تا اینکه در عملیات خیبر در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید سخاوتی‌راد قبل از شهادت ۲ بار از ناحیه، گردن و دست و پا مجروح شد.  

شهید ارادت خاصی نسبت به اهل‌بیت داشت و همیشه در دعاها و مراسم سوگواری به‌عنوان مداح و نوحه‌سرا شرکت می‌کرد از دوستان و آشنایان ذکرشده از همان دوران کودکی نسبت به انجام فرایض مخصوصاً نماز و روزه کاملاً جدی بود.  

این شهید فردی درستکار و صادق در کار و گفتار و عمل بود و بسیار صبور و شکیبا در برابر ناملایمات زندگی و همچنین صله‌رحم را به‌خوبی بجای می‌آورد.  

محمد در دوران قبل از انقلاب فعالیت چشمگیری در مساجد و تکیه‌ها و برگزاری کلاس قرآن داشت، خودش را مخلص امام و ولی‌فقیه می‌دانست و خودش را به‌عنوان یک سرباز کوچک امام می‌دانست.  

علاقه بسیار شدیدی داشتند که پاسدار انقلاب باشند و به طور رسمی وارد این یگان شدند؛ ولی متأسفانه به علت بالابودن سن از پذیرشش ممانعت به عمل آمد که شهید حتی نامه‌ای شخصی برای حضرت امام نوشتند.
باتوجه‌به اینکه ایشان جنگ را پدیده تحمیلی می‌دانستند؛ اما ایشان معتقد بودند که جنگ سبب شده است مردان راستین انقلاب در این جنگ شناخته شوند و مردم و انقلاب در این کوره‌های آتشین و تحمیلی آبدیده شوند.  

اولین‌بار پس از فتح خرمشهر به فکر شرکت در جبهه افتاد و به جبهه عزیمت کرد و ۵۰ سالگی به جبهه اعزام شد.

همیشه اعتقاد داشت آنهایی که نمی‌توانند در جبهه حضور یابند با کمک‌های ناچیز مالی و حتی زبان درجبهه پشتیبانی کنند.

سرانجام درعملیات خیبر با توجه به اینکه نیروهای خودی مجبور به عقب نشینی شده بودند شهید سخاوتی راد همراه چند تن دیگرعقب نشینی نکرده وبه شهادت نائل شد.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات