در حال بارگذاری
عصر اترک مشکلات روستای سنگ‌چین را بررسی کرد؛

«سنگ‌چین» نیازمند توجه مسئولان

شماره خبر : 2318 - https://asreatrak.ir/short/4QvDx

روستای سنگ‌چین از توابع بخش مرکزی شهرستان شیروان است که با مشکلاتی از جمله نبود آب لوله‌کشی، جاده مناسب، خانه بهداشت و نبود نانوایی مواجه است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، سنگ‌چین از روستاهای بخش مرکزی شهرستان شیروان است که آب آشامیدنی، راه مطلوب آسفالته، خانه بهداشت، نانوایی و... نداشته و از نگاه مسئولان از جمله فرماندار، بخشدار مرکزی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امور آبفا، اتحادیه نانوایان، آموزش‌وپرورش مغفول مانده است.

 

آب شرب نداریم 

خانمی از اهالی روستای سنگ‌چین با گلایه از نبود محیط مناسب مدرسه در گفتگو با خبرنگار عصر اترک در شیروان گفت: دور حیاط مدرسه روستای ما باز است و عملاً حیاط گفته نمی‌شود و بچه‌ها هنگام بازی به خیابان کشیده می‌شوند که این در هنگام عبور ماشین‌ها برای جان فرزندانمان خطرآفرین است.

آقایی از اهالی این روستا هم افزود: مشکل اصلی ما آب است و روزی تانکر آب می‌آید و روز دیگر خبری از تانکر نیست و زمانی که هم به روستا می‌رسید باتوجه‌به اینکه میزان آب به میزان نیاز اهالی روستا نیست، درگیری بین اهالی به وجود می‌آید.


یکی دیگر از اهالی گفت: در روستا یک چشمه آب قابل نوشیدن داریم که نصف سال خشک است و نصف سال می‌توانیم از آن استفاده کنیم، آب چشمه از ۱۲ ماه سال شاید فقط ۴ یا ۵ ماه وجود داشته باشد که جوابگوی ما نیست.

وی ادامه داد: قرار بود که از شهرک گلیان برای ما هم آب انتقال دهند و دراین‌خصوص نیز لوله‌کشی تا روستای ملاباقر انجام شده اما پس از آن را رها کرده‌اند. 

این دامدار تأکید کرد: به دلیل کم‌آبی اهالی روستا در حال فروش گاو و گوسفندهای خود هستند.

«سنگ‌چین» نیازمند توجه مسئولان

نبود مرکز بهداشت در روستا

خانمی از اهالی روستا نیز با گلایه از نبود مرکز بهداشت و نانوایی در روستای سنگ‌چین تصریح کرد: وقتی مریض شویم دکتری در اینجا نیست و ماشینی هم وجود ندارد که ما به شهر یا روستاهای اطراف برویم، خانم‌های باردار نیز به‌سختی با موتور رفت‌وآمد می‌کنند که این برای سلامت مادر و هم فرزند او خطرناک است.

وی ادامه داد: با نبود نانوایی مجبور به پخت نان خواهیم شد و کسانی مانند من که پیر و مریض هستیم برای ما بسیار سخت است.

دو تن از دانش‌آموزان روستای سنگ‌چین نیز در ارتباط با مشکلات مدرسه‌ خود گفتند: برای ورزش‌کردن مکان مشخصی نداریم و برای اینکه راحت‌تر بازی کنیم و آسیب جدی بر روی سنگ‌های زمین خاکی به ما وارد نشود، به روی جاده آسفالتی که محل عبور ماشین‌های روستاهای دیگر است، بازی می‌کنیم و ممکن است با کمی بی‌توجهی از سوی ما، جانمان به خطر بیفتد.

 

اعتبار قطره‌چکانی مانع پیشرفت آبرسانی می‌شود

حسین جوان در ارتباط با مشکلات آب روستای سنگ‌چین گفت: چاهی به عمق  ۲۵۰ متر در دامنه ضلع شمالی مسیر کوه‌های روستای بُلغان حفر شده و برای روستاهای گلیان، حصار گلیان، گرماب، شهرک گلیان، ملاباقر، رزمغان و سنگ‌چین تعریف شده است.

سرپرست امور فاضلاب شهرستان شیروان افزود: در حال حاضر این پروژه نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و روستاهای ابتدایی خط انتقال آب مانند شهرک گلیان در حال حاضر از آب برخوردارند . 

وی اظهار کرد: تنها ۴ کیلومتر به انتهای خط لوله باقی‌مانده است و اگر بتوانیم این خط لوله را  به روستای رزمغان برسانیم بعد از آن به لوله‌کشی قبل وصل و به روستای سنگ‌چین می‌رسد.

سرپرست امور آب و فاضلاب شیروان گفت: در فاصله روستای ملاباقر تا روستای رزمغان ۴ کیلومتر لوله‌گذاری نیاز است که پیمانکار دارد؛ اما به دلیل کمبود اعتبارات و تزریق قطره چکانی اعتبارات، متوقف شده است و پیگیر آن هستیم که مقداری از مطالبات پیمانکار را پرداخت کنیم که فاصله باقی‌مانده نیز به پایان برسد.

«سنگ‌چین» نیازمند توجه مسئولان

آسفالت روستاهای زیر ۵۰ خانوار در دستور کار نیست

حمید جوان در ارتباط با آسفالت جادهٔ روستای سنگ‌چین اظهار داشت: این روستا جمعیتی کمتر از ۵۰ خانوار دارد و ما در حال حاضر آسفالت روستاهایی با جمعیت بالای ۵۰ تا ۱۰۰ خانوار را در دست اجرا داریم که تاکنون نیز تمامی آنها به پایان نرسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان شیروان تصریح کرد: تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار را به پایان نرسانیم، نمی‌توانیم راه روستای سنگ‌چین را شروع کنیم و سازمان مدیریت نیز مجوز ایجاد ردیف اعتباری برای روستای سنگ‌چین را نخواهد داد. 


گزارش از احسان حق‌بین

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات