در حال بارگذاری
مسئول مرکز نفس اسفراین خبر داد:

نجات ۴۷ جنین در مرکز نفس اسفراین

شماره خبر : 2387 - https://asreatrak.ir/short/NBdzd

مسئول مرکز نفس شهرستان اسفراین گفت: از ابتدای تأسیس مرکز نفس در اسفراین ۴۷ جنین از سقط نجات‌ یافته‌اند.

محبوبه شرفخانی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در اسفراین گفت: نفس، نجات فرزند سقط باهدف پیشگیری وآگاهی بخشی در زمینه سقط در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حمایت بسیج جامعه پزشکی  و شبکه بهداشت درمان شهرستان اسفراین  از  سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: مرکز نفس یک مرکز تخصصی است که سه عضو اصلی شامل یک کارشناس مامایی، یک کارشناس روان ویک کارشناس مذهبی دارد.

 مسئول مرکز نفس شهرستان اسفراین اظهار داشت: بر اساس ابلاغی که به مراکز بهداشت انجام شده است مراکز بهداشت سطح شهر دیگر توصیه‌ای برای انجام سونوگرافی و ان تی برای تمام زنان انجام نمی‌دهند و اگر نیاز باشد باید با نسخه دکتر زنان و زایمان صورت پذیرد.

کارشناس مامایی اسفراین بیان کرد: رویکرد مرکز نفس فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت  از مادر  و خانواده‌هایی است که به هر دلیلی تصمیم به سقط فرزند سالم خود می‌کند .

شرفخانی گفت: مشاوره‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود،  رایگان است و ما در این مشاوره‌ها تلاش می‌کنیم که شنونده خوبی باشیم  و به مادر این فرصت را بدهیم که تمام مشکلات خود را بازگو کند و این اطمینان خاطر را به مادر می‌دهیم که تمام  مشکلاتی که به ما می‌گوید کاملاً محرمانه خواهد ماند و همچنین مادر را  از عوارض جسمی، روحی و روانی سقط  آگاه می‌کنیم. 

وی ادامه داد: مادر وقتی که به مرکز بهداشت یا پایگاه‌های بهداشتی خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کند تصمیم خود را برای سقط عنوان می‌کند، بهورز و مراقب سلامت تلاش می‌کند که مادر را از سقط منصرف کند و اگر نتوانست مادر را قانع کند به مرکز مردمی نفس معرفی می‌شود.

این مسئول اظهارکر: در مرکز مردمی نفس حمایت‌هایی از جمله، درمانی و مالی برای مادر خواهیم داشت  که حمایت‌های درمانی برای مادری که انصراف از سقط داده شده با حمایت بسیج جامعه پزشکی و مجمع خیرین سلامت شامل سونوگرافی و  آزمایشاتی که در طول دوره بارداری برای مادر درخواست می‌شود را به‌صورت رایگان ارجاع می‌دهیم و همچنین بسته‌های معیشتی برای مادر فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای تهیه این بسته‌های معیشتی نیاز به کمک همه‌جانبه نهادهای مردمی از جمله خیرین، گروهی جهادی، نهادهای دولتی، کمیته امداد، بهزیستی و آستان قدس رضوی داریم تا بتوانیم بخشی از نیازهای این خانواده‌ها را تأمین کنیم.

مسئول مرکز نفس اسفراین خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس مرکز مردمی نفس شهرستان اسفراین تا به امروز ۴۷ مورد نجات فرزند سقط داشته که از بین این ۴۷ مورد ۳۰ مورد به دنیا آمده اند وبه آغوش خانواده بازگشتند ومابقی در حال حاضر باردار هستند.

وی افزود: از تمام مراجعاتی که به این مرکز ارجاع داده شده‌اند ۱۰۰ درصد نجات یافته اند، از ابتدای سال جاری به ۱۲ مورد خدمات داده شده است و دو مورد از فرزندان به دنیا آمده اند.

انتهای خبر/ رضازاده

0 نظر

ارسال نظرات