در حال بارگذاری
مقام اول جشنواره ملی فردوسی:

حس غرور از برگزیده شدن داشتم

شماره خبر : 2357 - https://asreatrak.ir/short/VpRB2

دانش‌آموز شیروانی و مقام اول جشنواره ملی فردوسی گفت: حس غرور و افتخار داشتم که از میان آثار زیادی که به دبیرخانه جشنواره ملی فردوسی ارسال شده بود، اثر من برگزیده شد.

نرگس شجاعی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار داشت: این جشنواره در سطح ملی برگزار شد و حدود ۱۳ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده و در پایان ۱۵۰ اثر برگزیده ملی شدند که نفرات اول تا سوم را مشخص و بقیه آثار به عنوان آثار شایسته تقدیر یاد شدند.


وی ادامه داد: امسال ششمین سال برگزاری جشنواره ملی فردوسی بود و من نیز برای اولین بار در این جشنواره در بخش پژوهه شرکت کردم که استان خراسان‌رضوی میزبان این جشنواره بود ولی اختتامیه آن در شهر تهران برگزار شد.


دانش‌آموز پایه یازدهم مدرسهٔ فرزانگان شهرستان شیروان در ارتباط با اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره به اهدافی از جمله پاسداشت هویت اسلامی، پژوهش در حوزه زبان و ادبیات فارسی، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در حوزه‌های هنری و ادبی، فارسی و ادبیات فارسی و البته حمایت از نوآوری و خلاقانه‌های ادبی و هنری برگزار شد.


این دانش‌آموز شیروانی در خصوص محور دوم این جشنواره یعنی ادبیات فارسی نیز خاطرنشان کرد: محور ادبیات فارسی هم آئین پهلوانی، خردورزی، میهن دوستی، هویت و فرهنگ، نیایش، پاسداست مدافعان کشور در قالب‌های شعر، داستان نویسی، نثر ادبی و شاهنامه خوانی بود.


وی در ارتباط با این که این جشنواره چه تاثیراتی دارد، تأکید کرد: هم این که بخوانیم، تحقیق کنیم و توجه داشته باشیم که فردوسی در زمانی که زبان عربی، زبان غالب آن زمان بود و او برای پاسداشت زبان فارسی چه زحماتی کشیده است، بسیار کمک کننده است.


شجاعی با گلایه از نحوه اعزام به جشنواده ادامه داد: تمامی دانش‌آموزان شهرستان‌های دور و حتی نزدیک به شهر تهران، با هواپیما یا قطار خودشان را به جشنواره رسانده بودند اما ما را با یک ون بردند که بسیار برای ما سخت و با مسافتی که وجود داشت، مشکل آفرین بود.


دانش‌آموز مقام‌دار شیروانی گفت: حس غرور و افتخار داشتم که از میان آثار زیادی که به دبیرخانه ارسال شده بود، اثر من برگزیده شد. به گونه‌ای که شاید امکانات زیادی در اختیار ما نبود ولی همین که اعلام کردند یک نفری از خراسان‌شمالی برنده مقام اول کشور در زمینه پژوهه شده است، بسیار ذوق کردم و حس غرور داشتم.


شجاعی گفت: اختتامیه این جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ شهریورماه در تهران بزرگ برگزار شد. در این جشنواره دو تقدیر نامه دریافت کردم که یکی از سوی اداره آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی برای برگزیده کشوری بودن و دیگری برای مقام اول کشوری شدن در جشنواره ملی فردوسی بود.


این دانش آموز شیروانی در پایان ضمن تشکر از کمک‌های مادر خود خاطرنشان کرد: ادبیات باید به عنوان یک درس اصلی در تمام رشته‌ها شناخته شود زیرا ما از بدو ورود به مدرسه آن را می‌آموزیم و بدون آن نمی‌توانیم خواندن و نوشتن را انجام دهیم.

وی در خصوص اشعار شاعران سرزمین ایران کهن افزود: سبک شعر مولانا بسیار زیباست، همین که با بهم ریختگی کلمات و جمله‌ها چنین متن‌های زیبای عرفانی، عاشقانه خلق می‌شود، بسیار تاثیرگذار و زیباست و امیدوارم که مردم شهرم نیز توجهی به شعر و ادبیات فارسی داشته باشند و کلمات خارجی را وارد آن نکنند و آن را برای آیندگان خود حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات