در حال بارگذاری
خطیب جمعه جاجرم:

دروغگویی باعث اختلاف و فتنه می‌شود

شماره خبر : 1932 - https://asreatrak.ir/short/46K1D

خطیب جمعه جاجرم گفت: دروغگویی آثار بدی در جامعه دارد از جمله اینکه باعث اختلاف و فتنه می‌شود، باعث ریخته شدن آبروی مؤمنین می‌شود، برکت از زندگی می‌رود، فرد دروغگو از رحمت خدا دور می‌شود.

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی هوشمندنژاد خطیب جمعه جاجرم بعد از توصیه به تقوای الهی گفت: در خطبه ۴۵۸نهج‌البلاغه امیرالمومنین به حقیقت ایمان اشاره کردند، ایمان واقعی در راستگویی است، جایی که راست گفتن به ضرر شماست و دروغ‌گویی به نفع شماست آنجا راست بگویید.

وی افزود: دروغگویی آثار بدی در جامعه دارد از جمله این‌که باعث اختلاف و فتنه می‌شود، باعث ریخته شدن آبروی مؤمنین می‌شود، برکت از زندگی می‌رود، فرد دروغگو از رحمت خدا دور می‌شود.

امام‌جمعه در ادامه حدیثی از پیامبراکرم(ص) گفت که می‌فرمودند: همواره راستگو باش، زیرا راستگویی انسان را به طرف نیکوکاری سوق می‌دهد و نیکوکاری انسان را به بهشت سوق می‌دهد.

وی افزود: در روایات آمده که انسان هیچگاه طعم ایمان را نمی‌چشد مگر اینکه به طور کلی دروغ را ترک کند.

خطیب جمعه جاجرم ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث و آغاز سال تحصیلی و گرامی‌داشت هفته دفاع‌مقدس خطاب به معلمان گفت: دانش‌آموزان امانت‌های معنوی هستند، نباید بگذاریم دانش‌آموز در زمان حضور در کلاس استرس و ترس داشته باشد، چون همین استرس می‌تواند سرنوشت او را تغییر بدهد.

وی عنوان کرد: در قرآن و روایات جهاد در راه خدا توصیه شده است، از ویژگی‌های ایثارگران می‌توان به رعایت بیت‌المال اشاره نمود‌، از دیگر ویژگی‌های ایثارگران پرکاری و کم‌ادعایی است.

 هوشمندنژاد گفت: شهید ابوترابی زمانی که نماینده مجلس بودند بعد از اتمام جلسات مجلس، یک پتو جلوی مجلس می‌انداختند و به کارهای مردم رسیدگی می‌کردند، وی در پاسخ به این اعتراضات می‌گفتند شأن نماینده مجلس خدمت به مردم است.

وی مطرح کرد: مورد بعدی از ویژگی‌های ایثارگران؛ پرکاری و کم‌ادعایی است، نمونه‌های بارز این ویژگی را می‌توان در شهید سردار سلیمانی به وضوح مشاهده کرد.

خطیب جمعه با بیان این مطلب که مسلمانان مظلوم غزه هر روز بر آنها یک قضیه‌ای وارد می‌شود افزود: در مقابل آنها سکوت غرب را داریم‌، اخیراً می‌خواهند برای غزه فرماندار نظامی تعیین کنند.

انتهای خبر/م

0 نظر

ارسال نظرات