در حال بارگذاری
امام جمعه شهرستان بجنورد:

مسلمانان در دشمن‌شناسی صهیونیسم اتفاق‌نظر دارند

شماره خبر : 1933 - https://asreatrak.ir/short/4Aqo1

امام جمعه بجنورد گفت: مسلمانان در دشمن‌شناسی آمریکا و صهیونیسم اتفاق نظر دارند.

به گزاش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته وقف یادآور شد: وقف حسنه جاریه‌ای است که شخص با وقف بخشی از اموالش، ثواب منفعت آن کار برایش بعد از مرگ نیز ادامه دارد.

وی افزود: کسی که برای مسجد، مدرسه یا کار عام المنفعه‌ای وقف می‌کند تا زمانیکه آن موقوفه باقیست، خداوند اجر معنوی و مستمری برای او درنظر میگیرد، پس چه بهتر است تا زمانیکه در قید حیات هستیم برای دنیا و آخرت چنین کار خیری را برنامه ریزی کنیم.

امام جمعه شهر بجنورد با بیان اینکه خانواده های هم استانی در سال جاری ۱۹۴ هزار دانش آموز به آموزش و پرورش به امانت داده است، خاطر نشان کرد: معلمان نیز باید با توجه ویژه به تربیت این فرزندان، افراد سالم به جامعه تحویل دهد و نسل آینده ساز را آن ها تربیت می کنند بنابراین با توجه به اهمیت این امر مهم، از همه لحظه ها و فرصت ها برای تعالیم اخلاقی، دینی، علمی و مردمی استفاده کند.

نوری در ادامه افزود: معلم باید به دانش آموزان خدمت به مردم، عبادت و بندگی و دوری از غفلت و بی تفاوتی را آموزش دهد که جایگاه معلمی جایگاه انبیاء است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: فداکاری ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس برای کل جهان الگوی بزرگی است که در مقابل اتحاد خیلی از کشورهای دنیا برای کمک نظامی و تسلیحاتی به بعثی های عراق ایستادگی و مقاومت کرد تا یک وجب خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون با خودباوری در زمینه های علمی، نظامی و تکنولوژی به مرتبه ای رسیدیم که ابهت کشورهای استکباری شکسته شده و نیز فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت نیز در تمامی ملت ها و کشورهای جهان رو صادر شده است.

 نوری بیان کرد: راویان و فعالان در دفاع مقدس طی این مدت خاطرات و کارهای عظیمی که در دوران جنگ تحمیلی گذشت را برای جوانان و مردم تبیین کنند

امام جمعه شهر بجنورد ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق علیه السلام را از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان دانست و گفت: مردم این جشن را پرشور برگزار کنند و در محافل و مراسم ها با حضور خود و دیگران، فرهنگ نبوی را در جامعه نشر دهند.

وی عنوان کرد: وحدت مسئله اعتقادی، دینی و راهبردی است که کشورهای استکباری برای آن دشمنی دارند. ما در بین مذاهب مختلف اسلام اشتراکات زیادی داریم و در در دشمن شناسی بر آمریکا و کشورهای صهیونیسم اتفاق نظر داریم.

انتهای خبر/ دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات