در حال بارگذاری
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسئله فلسطین دلیل محکمی برای وحدت مسلمانان است

شماره خبر : 1929 - https://asreatrak.ir/short/VW1Ym

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به‌صورت سالانه در ایران، گفت: امروز مسئله حمایت از فلسطین دلیل محکمی برای وحدت میان مسلمانان جهان است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، گفت: از گذشته تاکنون بزرگان و علمای شیعه و تسنن به دنبال وحدت جامعه اسلامی بودند و ائمه اطهار مردم را به وحدت دعوت کردند.

 وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مردم را امر به وحدت و نهی از تفرقه و اختلاف کرده است، افزود: باتوجه‌به نقطه اشتراک مسلمانان با سایر ادیان الهی در بحث توحید، قرآن کریم مسلمانان را توصیه به وحدت با این ادیان کرده است.

 امام‌جمعه بجنورد بیان کرد: در فضای آرام و به‌دوراز تنش‌ها که باوجود وحدت شکل می‌گیرد، رشد، تعالی و سعادت انسان‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

 وی کشورهای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد فرقه‌های تفرقه‌انگیز عنوان کرد و افزود: از زمان پیامبر اکرم (ص) تاکنون دشمنان دین و انسانیت همواره با وحدت جوامع مخالفت می‌کردند.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد: در موضوع وحدت بصیرت مردم باعث می‌شود تا در مسیر درستی قرار بگیریم.

 وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) پس از تشکیل حکومت اسلامی باهدف وحدت میان مسلمانان و ازبین‌بردن کینه‌ها و دشمنی‌های اعراب با آنها عقد اخوت بستند.

 نوری با اشاره به نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام خمینی (ره)، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) از نقطه اختلاف شیعه و سنی در انتخاب سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) برای ایجاد وحدت بین مسلمانان استفاده کرد.

 وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به‌صورت سالانه در ایران، گفت: امروز مسئله حمایت از فلسطین دلیل محکمی برای وحدت میان مسلمانان جهان است.

 امام‌جمعه بجنورد افزود: تمام کشورهای استکبار امروز حامی رژیم صهیونیستی در جنایت‌های آن شریک هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه مقاومت باهدف وحدت بیشتر مسلمانان حول محور مقابله با یک دشمن مشترک که همان رژیم صهیونیستی است، ایجاد شد.

 نوری در پایان گفت: ایجاد و تقویت تروریسم باهدف مقابله با مسلمانان توسط جبهه استکبار است.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات