در حال بارگذاری
سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان:

راهپیمایی اربعین، بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان است

شماره خبر : 1561 - https://asreatrak.ir/short/VwJnY

سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان گفت: راهپیمایی اربعین، بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان است که نه تنها مراسمی مذهبی بوده بلکه نمادی از وحدت مسلمانان جهان است.

حسین ناهید در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در خصوص تبیین فلسفه و اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) نه تنها بُعد سیاسی_نظامی داشته بلکه نهضتی انسانی و دینی برای حفظ و احیای ارزش‌های اصیل اسلامی بوده است.


ناهید ادامه داد: حرکت امام حسین(ع)، سه محور به دنبال داشت که یکی از آن حفظ دین در برابر هرگونه خطر انحراف و بحث دیگر آن مقابله با ظلم و ستم زمانه خویش و محور پایانی آن احیای ارزش‌های انسانی و اسلامی بوده است.


سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان گفت: امام بزرگوار ما با فداکاری و شهادت خود نشان دادند که دین اسلام نباید با ظلم و فساد آلوده شود و مسلمانان در هرجایی از جهان باید در برابر بی‌عدالتی و انحراف اصول دینی مقاومت کنند.


وی در خصوص تاثیرگذاری فداکار‌ی‌های امام حسین(ع) ادامه داد: عمق این حرکت به گونه‌ای بود که در تاریخ بشریت نماد مقاومت در برابر ظلم و بیداد، همیشه پابرجا خواهد بود و ثبت شده است.

ناهید در ارتباط با نقش و جایگاه زنان در حماسه عاشورا تصریح کرد: حضرت زینب(س) که در خط مقدم مقاومت بودند و دیگر زنان، با فداکاری و صبر خود به حفظ و گسترش پیام عاشورا کمک کردند.

وی ادامه داد: زنان نه تنها در کنار مردان در میدان نبرد بودند بلکه پس از عاشورا نیز با روایت وقایع و افشای ظلم و ستم یزیدیان، نقش اساسی در حفظ و نشر پیام عاشورا در کربلا داشتند که این نوع حماسه آفرینی نشان دهنده اهمیت و جایگاه والای زنان در اسلام و جامعه اسلامی است.


 ناهید در خصوص نقس به سزای حضرت زینب (س) گفت: ایشان رهبری قیام را پس از شهادت برادر بزرگوار خود و دیگر شهیدان کربلا به عهده داشتند که رهبریی سیاسی و اجتماعی برجسته‌ای بود و وظیفه‌ای سنگین به خصوص بعد از آن وقایع و سختی‌هایی که بر آن‌ها گذشته بود، بر دوش او گذاشته شده بود  و عملا نتیجه زحمات امام حسین(ع) و یارانش توسط حضرت زینب(س) به بهترین شکل نشان داده و به ثمر رسانده شد.


سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان درباره‌ی تاثیر راهپیمایی اربعین در شکست چهره‌ اسلام داعشی و شیعه‌ انگلیسی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان است که نه تنها یک مراسم مذهبی است بلکه نشان می‌دهد نمادی از وحدت و همبستگی مسلمانان جهان است.


وی ادامه داد: پذیرایی‌هایی که در این ایان از زائران صورت می‌گیرد، مهمان‌نوازی اهالی کشور دوست و همسایه ما، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که چهره‌ واقعی و اصیل اسلام را که مبنی بر محبت، صلح و همبستگی است را نشان می‌دهد.


ناهید در ارتباط با پیام حضور میلیونی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: این حضور میلیونی از سراسر جهان پیام روشنی دارد که اسلام داعشی و شیعه انگلیسی که تایید آن‌ها بر خشونت و تفرقه است و هیچ سنخیتی با اسلام ندارد هیچ جایگاهی در میان این جمع میلیونی و مسلمانان جهان ندارد و این همایش عظیم می‌تواند به ترویج اسلام اصیل و ناب محمدی کمک کند و چهره‌ واقعی دشمنان اسلام را آشکار کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور شیروان در پایان، در خصوص تاثیر همایش اربعین بر وحدت شیعه و سنی خاطر نشان کرد: در این گردهمایی بزرگ فقط شیعیان حضور ندارند و از ادیان دیگر نیز هستند که نشان می‌دهد همه ادیان الهی در اصول اساسی مانند عدالت، صلح و محبت اشتراک دارد و می‌تواند الگویی جهانی برای همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری میان ادیان و مذاهب مختلف است و به پیوندهای برادری و دوستی میان انسان‌ها کمک می‌کند.


انتهای خبر/سیده‌معصومه علوی

0 نظر

ارسال نظرات