در حال بارگذاری
یادداشت؛

ذات اسرائیل تفرقه‌افکنی است

شماره خبر : 1887 - https://asreatrak.ir/short/4kRy7

تفرقه‌انگیزی در بین مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی یکی از چالش‌های بزرگ دنیای اسلام است که ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و سیاسی عمیقی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شادی ریحانی، مدرس فضای مجازی و سواد رسانه در یادداشتی نوشت: تفرقه‌انگیزی در بین مسلمانان یکی از چالش‌های بزرگ دنیای اسلام است که ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و سیاسی عمیقی دارد. این تفرقه، نه‌تنها به وحدت مسلمانان آسیب می‌زند، بلکه زمینه‌ساز مشکلات و بحران‌های جدی در کشورهای اسلامی می‌شود.

در این راستا، استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی به‌عنوان عوامل تأثیرگذار در ایجاد و تشدید این تفرقه شناخته می‌شوند که در این یادداشت به ابعاد تفرقه‌افکنی این رژیم کودک کش می‌پردازیم.

در گام اول نقش استکبار جهانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ اسرائیل همواره نقشه استعمار و مداخله در امور داخلی کشورهای اسلامی استکبار جهانی، به‌ویژه کشورهای غربی، با استفاده از سیاست‌های استعماری و نژادپرستانه و سعی در نفوذ و کنترل کشورهای اسلامی دارد. این مداخله‌ها به طور مستقیم بر ساختارهای سیاسی و اجتماعی این کشورها تأثیر گذاشته و موجب تفرقه‌های داخلی شده است.

تقسیم‌سازی مصنوعی یکی دیگر از اهداف صهیونیسم جهانی است. کشورهای استعمارگر با تقسیم کشورهای اسلامی به مناطق و اقوام مختلف، سعی در ایجاد تنش‌های قومی و مذهبی کردند. برای مثال، مرزهای مصنوعی در خاورمیانه، به ایجاد تنش‌های مذهبی و قومی منجر شده است.

حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری از دیگر برنامه‌های اسرائیل و همسویانش به‌حساب می‌آید. کشورهای غربی با حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری در کشورهای اسلامی، به تضعیف جنبش‌های اسلامی و ملی‌گرایی کمک کرده‌اند. این حمایت‌ها، موجب بروز نارضایتی‌های اجتماعی و افزایش تنش‌ها در این کشورها شده است.

ایجاد و تقویت گروه‌های افراطی از برنامه‌های به‌روز شدهٔ صهیونیسم است که استکبار جهانی با حمایت از گروه‌های خاص، به‌ویژه در زمان‌های بحرانی، سعی در ایجاد تفرقه در بین مسلمانان دارد به‌طوری‌که برخی از کشورهای اسلام‌ستیز، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم از گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده حمایت کرده‌اند. این گروه‌ها با استفاده از خشونت و ترور، به تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان می‌پردازند.

آنان ایدئولوژی‌های افراطی را ترویج می‌دهند و با سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها و نهادهای آموزشی، ایدئولوژی‌های افراطی و تندرو را تقویت می‌کنند که به تشدید اختلافات مذهبی و قومی منجر می‌شود.

صهیونیسم از هرگونه تبلیغات منفی و جنگ نرم در رسانه‌های غربی بهره می‌برند تا تصویر منفی از مسلمانان و فرهنگ اسلامی را ترویج می‌دهند و به‌این‌ترتیب ترس و وحشت ایجاد می‌کنند و با برجسته‌سازی اخبار منفی و حوادث تروریستی، احساس ناامنی نسبت به مسلمانان در جوامع غربی افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند به تشدید تنش‌ها و تفرقه‌ها در جوامع اسلامی منجر شود.

از دیگر ترفندهای صهیونیسم تجزیه‌وتحلیل‌های مغرضانه است که در رسانه‌ها، به انتشار کلیشه‌های منفی درباره مسلمانان کمک می‌کند و موجب افزایش تنش‌های اجتماعی می‌شود.

در ادامه یادداشت به نقش صهیونیسم بین‌المللی می‌پردازیم. تأسیس و حمایت از دولت اسرائیل ناشی از سیاست‌های تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان است که از دیدگاه‌های مختلف بیان می‌کنیم.

تأسیس دولت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی، به‌عنوان یک نقطه عطف در تاریخ مسلمانان، باعث بروز تنش‌های شدید در میان مسلمانان و به‌ویژه فلسطینیان شد؛ چراکه ازآن‌پس فلسطین به‌عنوان نماد مقاومت در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم شناخته شده و موجب اتحاد مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان می‌شود. اما درعین‌حال، متأسفانه این مسئله می‌تواند به تفرقه‌افکنی در داخل برخی کشورهای اسلامی نیز منجر شود.

تقسیم مسلمانان به دودسته حامی و مخالف که به‌وسیله پروژه نفوذ اتفاق افتاده موجب این اختلاف سلیقه‌ها می‌شود. حمایت از فلسطین و درعین‌حال اختلافات داخلی در کشورهای اسلامی، موجب تقسیم مسلمانان به دودسته حامی و مخالف می‌شود و این تفرقه می‌تواند به نفع دشمنان اسلام باشد.

از سوی دیگر، صهیونیسم بین‌المللی با حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی در کشورهای اسلامی، به تضعیف وحدت مسلمانان کمک می‌کند به‌این‌ترتیب که با ایجاد تنش‌های مذهبی و با حمایت از گروه‌های افراطی، صهیونیسم به تضعیف وحدت مسلمانان و ایجاد تنش‌های مذهبی کمک می‌کند. این گروه‌ها با انجام اقدامات خشونت‌آمیز، احساسات مذهبی و قومی را تحریک کرده و به تفرقه دامن می‌زنند.

صهیونیست با استفاده از رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی در ترویج نژادپرستی و اسلام‌هراسی ید طولایی دارند، آن‌ها سعی در تشدید تنش‌های اجتماعی و مذهبی در کشورهای اسلامی دارند تا به‌زعم خودشان اتحاد بین مسلمانان را از بین ببرند.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات