در حال بارگذاری
معاون فرهنگی اداره کل ورزش خراسان‌شمالی مطرح کرد:

۷هزار زوج خراسان‌شمالی در صف وام

شماره خبر : 1898 - https://asreatrak.ir/short/Ngolg

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: ۷ هزار و ۴۸۶ زوج‌ جوان خراسان‌شمالی متقاضی وام ازدواج، در صف انتظار تسهیلات بانکی هستند.

ایمان فیروزه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: با توجه به گزارش بانک مرکزی در خصوص آمار عملکرد بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ آمار تسهیلات ازدواج از ابتدای سال جاری، تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ تعداد یک هزار و ۳۱۲ نفر به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال است که ۱۵ درصد از متقاضیان را شامل می‌شود، تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: تعداد متقاضیان در صف انتظار تسهیلات ازدواج تا پایان مردادماه امسال ۷ هزار و ۴۸۶ زوج هستند که تاکنون فقط  ۱۵ درصد از متقاضیان این وام را دریافت کردند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی در مورد کل متقاضیان وام ازدواج توضیح داد: آمار کل متقاضیان ۸ هزار و ۷۹۸ نفر بوده که درحال‌حاضر ۷هزار و ۴۸۶ زوج در صف انتظار تسهیلات ازدواج قراردارند.

فیروزه درادامه بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱ است مبلغ سه میلیارد ریال با بازپرداخت ۱۰ساله و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه زیر بیست سال مبلغ ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی گفت: ارائه ندادن ضامن معتبر از سوی زوجین و هماهنگ نبودن منابع و مصارف بانک‌ها از مشکلات پرداخت تسهیلات ازدواج در استان است.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات