در حال بارگذاری
یک کارشناس مذهبی:

پافشاری ایران مظلومیت فلسطین را جهانی کرد

شماره خبر : 1907 - https://asreatrak.ir/short/VMl1l

یک کارشناس مذهبی گفت: پافشاری ایران در حمایت از مردم فلسطین باعث شد تا سایر کشورها هم با ایران همراه شوند و مظلومیت فلسطین جهانی شود.

حجت‌الاسلام عبدالله روحانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آرمان‌خواهی آزادشدن فلسطین به شکل قوی‌تر ادامه پیدا کرد، گفت: این نه‌تنها به‌صورت کلامی بلکه در قالب کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی هم صورت گرفت، یکی از نمونه‌های مهم بحث فلسطین و قدس بنیان‌گذاری روز قدس باتدبیر امام خمینی (ره) است که برای بیداری تمام مسلمانان جهان آخرین جمعه ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس در نظر می‌گیرند.

وی در مورد روز قدس و وحدت بین مسلمانان توضیح داد: درون روز قدس در ماه رمضان المان‌های وحدت آفرینی وجود دارد و تمام کشورهای مسلمان ماه رمضان را روزه می‌گیرند و یکی از مشترکات همه مسلمانان همین ماه رمضان است و این می‌تواند عامل وحدت تمام مذاهب و کشورهای مسلمان باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌توانستند روز دیگری را برای قدس بیان کنند؛ اما در ماه رمضان این نام را نهادند، گفت: علت این امر این بود که امام می‌خواستند نماد وحدت و یکی از مشترکات بین مسلمانان را پررنگ جلوه دهند.

پافشاری ایران برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، باعث جهانی‌شدن شد

روحانی ادامه داد: در قضیه فلسطین سایر کشورها کم‌کم با ایران همراه شدند و از ایران تبعیت کردند و ایران محوریت حمایت از فلسطین را در بسیاری از کشورها دارد در جهان هم حتی در سازمان ملل، ایران به‌عنوان یکی از حامیان فلسطین شناخته شده است.

وی در مورد شناخته‌شدن ایران در جوامع بین‌المللی برای حمایت از مسئله فلسطین گفت: راز این مسئله پافشاری و عقب ننشستن از دفاع مردم مظلوم غزه و فلسطین است که بعد از چهار دهه ایران و انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به‌عنوان اولویت خودش قرار داده است.

روحانی در مورد تشکیل محورهای مقاومت به‌صورت یک ائتلاف غیررسمی که ایران توانسته نقش ایفا کند، توضیح داد: این نقش ایران باعث نفوذ خودش در مقابل نفوذ آمریکا و اسرائیل است که در منطقه حضور خود را افزایش دهد.

این مدرس سواد رسانه در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث شده تا مسئله فلسطین و مظلومیت غزه به یک مسئله جهانی تبدیل شود، تشریح کرد: یکی از موارد عوامل درونی جنگ غزه و اسرائیل است نکته دوم عامل بیرونی این مسئله است.

وی در مورد عامل درونی مسئله فلسطین گفت: مقاومت مردم فلسطین و از آن طرف جنایت‌های وحشتناک اسرائیل در نوار غزه است که هر دو عامل باعث شدند که غزه به یک مسئله جهانی تبدیل شود بسیاری از کشورها این مقاومت غزه را که می‌بینند حس ایستادگی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید و جنابت‌های یک سال اخیر رژیم کودک کش اسرائیل مانند حمله به بیمارستان، طوفان الاقصی، کشتن افراد غیرنظامی باعث شده فلسطین به یک مسئله جهانی تبدیل شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی تعریف واحدی از تروریسم وجود ندارد، اظهار کرد: کشوری یک گروه را تروریستی معرفی می‌کنند اما یک کشور دیگر به این گروه پناه می‌دهد زمانی که وحدت بین کشورهای اسلامی ایجاد شد اولین و شاید ابتدایی‌ترین فایده‌اش این است که وحدتی در تعریف واحدی از تروریسم در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد.

روحانی متحدشدن در ابعاد اجتماعی و نظامی در کشورهای اسلامی را ضروری دانست و گفت: اتحاد کشورهای مسلمان می‌تواند باعث ریشه‌کن‌شدن گروهک‌های تروریستی در کشورهای اسلامی شود و قطعاً ائتلاف واحدی برای مبارزه با این گروهک‌ها ایجاد می‌شود و نکته وحدت در تعریف از تروریسم خواهد بود.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات