در حال بارگذاری
عصراترک بررسی کرد؛

ایران طلایه‌دار مبارزه مردم فلسطین با مستکبران

شماره خبر : 1904 - https://asreatrak.ir/short/VpRgJ

هرساله شاهد جنایات وحشتناکی از سوی رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین هستیم؛ اما امسال جنایات بسیار شدیدتر از سال‌های قبل بوده است و وجدان اکثر مردم کشورها را بیدار کرده و همه یک‌صدا از مردم فلسطین دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار دفاع از مردم فلسطین است به‌طوری‌که در جوامع بین‌المللی حتی سازمان ملل نیز به‌عنوان مدافع حقوق این مردم شناخته شده است.

پر واضح است که اگر تمام کشورهای مسلمان برای دفاع از حق مردم فلسطین متحد می‌شدند و «امت اسلامی» به دفاع از مردم غزه برمی خواستند دیگر شاهد جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی نبودیم و مردم سرزمین‌های اشغالی به‌راحتی در سرزمین خودشان زندگی می‌کردند.

روز قدس نماد وحدت مسلمانان است

مدرس فضای مجازی و سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: محمدرضا شاه قبل از انقلاب بحث حمایت از فلسطین را در مطبوعات رسمی مطرح می‌کند و چندین سخنرانی در حمایت از فلسطین برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام عبدالله روحانی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آرمان‌خواهی آزادشدن فلسطین به شکل قوی‌تر ادامه پیدا می‌کند، گفت: این نه‌تنها به‌صورت کلامی بلکه در قالب کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی هم صورت گرفت، یکی از نمونه‌های مهم بحث فلسطین و قدس بنیان‌گذاری روز قدس باتدبیر امام خمینی (ره) است که برای بیداری تمام مسلمانان جهان آخرین جمعه ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس در نظر می‌گیرند.

وی در مورد روز قدس و وحدت بین مسلمانان توضیح داد: درون روز قدس در ماه رمضان المان‌های وحدت آفرینی وجود دارد و تمام کشورهای مسلمان ماه رمضان را روزه می‌گیرند و یکی از مشترکات همه مسلمانان همین ماه رمضان است و این می‌تواند عامل وحدت تمام مذاهب و کشورهای مسلمان باشد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) می‌توانستند روز دیگری را برای قدس بیان کنند؛ اما در ماه رمضان این نام را نهادند، گفت: علت این امر این بود که امام می‌خواستند نماد وحدت و یکی از مشترکات بین مسلمانان را پررنگ جلوه دهند.

 

ایران طلایه‌دار مبارزه مردم فلسطین با مستکبران

پافشاری ایران برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین، باعث جهانی‌شدن شد

مدرس فضای مجازی و سواد رسانه ادامه داد: در قضیه فلسطین سایر کشورها کم‌کم با ایران همراه شدند و از ایران تبعیت کردند و ایران محوریت حمایت از فلسطین را در بسیاری از کشورها دارد در جهان هم حتی در سازمان ملل، ایران به‌عنوان یکی از حامیان فلسطین شناخته شده است.

وی در مورد شناخته‌شدن ایران در جوامع بین‌المللی برای حمایت از مسئله فلسطین گفت: راز این مسئله پافشاری و عقب ننشستن از دفاع مردم مظلوم غزه و فلسطین است که بعد از چهار دهه ایران و انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به‌عنوان اولویت خودش قرار داده است.

روحانی در مورد تشکیل محورهای مقاومت به‌صورت یک ائتلاف غیررسمی که ایران توانسته نقش ایفا کند، توضیح داد: این نقش ایران باعث نفوذ خودش در مقابل نفوذ آمریکا و اسرائیل است که در منطقه حضور خود را افزایش دهد.

این مدرس سواد رسانه در پاسخ به این سؤال که چه عاملی باعث شده تا مسئله فلسطین و مظلومیت غزه به یک مسئله جهانی تبدیل شود، تشریح کرد: یکی از موارد عوامل درونی جنگ غزه و اسرائیل است نکته دوم عامل بیرونی این مسئله است.

وی در مورد عامل درونی مسئله فلسطین گفت: مقاومت مردم فلسطین و از آن طرف جنایت‌های وحشتناک اسرائیل در نوار غزه است که هر دو عامل باعث شدند که غزه به یک مسئله جهانی تبدیل شود بسیاری از کشورها این مقاومت غزه را که می‌بینند حس ایستادگی در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید و جنابت‌های یک سال اخیر رژیم کودک کش اسرائیل مانند حمله به بیمارستان، طوفان الاقصی، کشتن افراد غیرنظامی باعث شده فلسطین به یک مساله جهانی تبدیل شود. 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی تعریف واحدی از تروریسم وجود ندارد، اظهار کرد: کشوری یک گروه را تروریستی معرفی می‌کنند؛ اما یک کشور دیگر به این گروه پناه می‌دهد زمانی که وحدت بین کشورهای اسلامی ایجاد شد اولین و شاید ابتدایی‌ترین فایده‌اش این است که وحدتی در تعریف واحدی از تروریسم در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد.

روحانی متحدشدن در ابعاد اجتماعی و نظامی در کشورهای اسلامی را ضروری دانست و گفت: اتحاد کشورهای مسلمان می‌تواند باعث ریشه‌کن‌شدن گروهک‌های تروریستی در کشورهای اسلامی شود و قطعاً ائتلاف واحدی برای مبارزه با این گروهک‌ها ایجاد می‌شود و نکته وحدت در تعریف از تروریسم خواهد بود. 

 

ایران طلایه‌دار مبارزه مردم فلسطین با مستکبران

مظلومیت مردم فلسطین جهانی شد

یک کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در پاسخ به این سؤال که محوریت ایران در دفاع از فلسطین چگونه توانسته بر سایر کشورها تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: در پاسخ به این سؤال چند نکته وجود دارد، نکته اول اینکه در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مظلومیت فلسطینی‌ها انعکاس پیدا می‌کند و عموم مردم جهان از این مظلومیت‌ها و ظالمین و رژیم کودک کش صهیونیست اطلاع پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی دانایی گفت: اما در سال‌های گذشته، ظالم خود را به مظلومیت می‌زد و در واقع ادعای مظلومیت می‌کرد.

دانایی افزود: با انتشار اخبار مظلومیت فلسطین، فطرت آزادی‌خواه مردم جهان به‌خصوص مسلمانان ایران و جهان بیدار شده که منجر به دفاع از مردم فلسطین شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی خود را بسیار قوی کرده است، گفت: کشورهای همسایه و سایر کشورها، وقتی پشتیبانی قوی مانند ایران را می‌بینند آنان هم به دفاع از مردم فلسطین دست می‌زنند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه انعکاس و انتشار اخبار مظلومیت فلسطین باعث شده است که این مسئله یک مساله جهانی شود، توضیح داد: عامل دیگری که باعث جهانی‌شدن مساله فلسطین شد، شهید امیر عبداللهیان بود، او در هر کشوری که سفر می‌کرد مظلومیت مردم فلسطین و ظلم‌های متعدد رژیم صهیونیستی را بیان می‌کرد. این امر باعث می‌شد سیاستمداران کشورهای جهان از ظلمی که در حق مردم فلسطین می‌شود، اطلاع پیدا کنند.

دانایی در پاسخ به این سؤال که کشورهای اسلامی چگونه با وحدت می‌توانند با تروریسم مقابله کنند، گفت: باید توجه داشته باشیم که دشمن یعنی اسرائیل و ظالمان دنیا از چه روشی برای ظلم خودشان استفاده کردند تا راحت بتوانند ظلم کنند و کسی با آنان کاری نداشته باشد.

این کارشناس ادامه داد: علت آنکه اسرائیل با تعداد معدود خود توانسته بر مسلمانان غلبه کند، ایجاد تفرقه و اختلاف است، زمانی که اختلاف در جایی اتفاق بیفتد هر کاری که دوست داشته باشند، انجام می‌دهند؛ مانند ایجاد گروهک تروریستی داعش.

وی گفت: در حال حاضر چند کشور مسلمان به فلسطین کمک می‌کند و سایر کشورها مانند عربستان هیچ کمکی نمی‌کند؛ بلکه به دشمن و جبهه باطل کمک می‌رساند.

دانایی با بیان اینکه اگر وحدت نباشد حتماً مورد ظلم قرار می‌گیریم، گفت: دررابطه‌با وحدت پیغمبر اکرم می‌فرمایند که هیچ امتی پس از پیامبرش اختلاف نکرد مگر این که گروه باطل بر حق‌گرایان چیره شد. با تدابیر حکیمانه امامین انقلاب که هفته وحدت را گذاشتند تا شیعه و سنی با همدیگر برادر باشند و اگر وحدت وجود داشته باشد هیچ‌کسی نمی‌تواند بر امت اسلامی نفوذ کند و به‌راحتی می‌شود با تروریسم برخورد کرد.

ایران طلایه‌دار مبارزه مردم فلسطین با مستکبران

جمهوری اسلامی طلایه‌دار مبارزه مظلوم علیه ظالم 

 مدرس و تبیین‌گر رسانه و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: جمهوری اسلامی، به‌عنوان طلایه‌دار انقلاب و مبارزه مظلوم علیه ظالم در جهان و به‌عنوان علم‌دار دفاع از مظلوم در جهان، بخصوص مردم مظلوم غزه و فلسطین شناخته شده است.

 علی منتظران افزود: سالیان سال است با تفکر انقلابی خود و تبیین آثار انقلاب اسلامی به دنیا ثابت کرده است که اولاً می‌توان بدون قدرتمندان جهان زندگی کرد و به سعادت رسید، ثانیاً مسیر خود را در راه حمایت و جانب‌داری از مظلوم اثبات کرده است.

 وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان جمهوری اسلامی و سایر کشورها داشته باشیم می‌توان گفت جمهوری اسلامی راهبر و پیشتاز دفاع از فلسطین بوده و هست.

 این مدرس فضای مجازی با بیان اینکه مظلومیت و کشتارجمعی انسان‌ها یک مسئله غیرشرعی و غیردینی است، گفت: این موضوعی است که هر فردی که ذره‌ای انسانیت در وجود خود داشته باشد این موضوع را مقابله‌به‌مثل کرده و جانب مظلوم را می‌گیرد.

 منتظران ادامه داد: از سوی دیگر امروز، بایکوت‌های خبری، تحریم رسانه‌ای جهان از حقایق آنچه در فلسطین دارد رخ می‌دهد شکسته شده و مظلومیت نمایی رژیم صهیونیست پشت نقاب آزادی‌خواهی و مهرورزی‌اش به جهانیان نمایان شده است؛ لذا ما امروز شاهد دفاع از فلسطین در اقصی‌نقاط جهان به‌ویژه اروپا و آمریکا هستیم.

 وی اضافه کرد: حتی برخی اخبار حاکی از آن است که عده زیادی از مردم یهودی جهان و بخصوص مردم ساکن در اسرائیل نیز به این سیاست‌های وحشیانه و کشتارجمعی که جمعیت بالای آن را نیز کودکان و زنان تشکیل می‌دهند اعتراض نموده و پرچم عدالت‌خواهی برافراشته‌اند.

 این مدرس فضای مجازی آنچه جهان را از وجود نحس این جنایت‌کاران پاک می‌کند، وحدت و یکپارچگی مسلمانان دانست و افزود: وقتی به اسلام عزیز نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که تأکیدات مکرر در آیات، روایت اهل‌بیت (ع)، سیره ائمه مطهر و سخنان بزرگان و علمای گران‌قدرمان بر وحدت و اتحاد بوده است.

 منتظران ادامه داد: اسلام عزیز یکی از اصول خود را دفاع از مظلوم قرار داده و این نکته را نیز تأکید دارد که این امر محقق نمی‌شود مگر با وحدت و یکپارچگی مسلمین حاضر در جهان.

 نتیجه‌گیری: وحدت مسلمانان می‌تواند اسرائیل را از پای درآورد و مردم مظلوم فلسطین را از این کشتارهای بی‌رحمانه نجات دهد امروزه ایران برای دفاع از این کشور قد علم کرده و از کشورهای اسلامی می‌خواهد زیر این پرچم متحد شوند و بنا به فرموده امام خمینی (ره) هر مسلمانی یک سطل آب بر روی اسرائیل بریزد او را سیل می‌برد. اسرائیل از بین خواهد رفت.

گزارش از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات