در حال بارگذاری
سرپرست شهرداری شیروان:

۳۷ پروژه در هفته دولت افتتاح می‌شود

شماره خبر : 1378 - https://asreatrak.ir/short/eRlGA

سرپرست شهرداری شیروان گفت: ۳۷ پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری شیروان با اعتبار ۳۳۴ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

 
یونس حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک با اشاره به این که ۱۷ پروژه در هفته دولت افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح فاز اول پارک منطقه بسیجیان، غرفه‌های تجاری خدماتی شیرکوه، خانه فرهنگ، دیوار ساحلی، دیوار حائل شیرکوه هستند.

وی پروژه‌های کلنگ‌زنی را ۲۰ مورد برشمرد و  ادامه داد: پروژه‌های کلنگ‌زنی فاز دوم پارک بسیجیان، پیاده‌رو سازی کوچه خانلق، پارک کوی وحدت، فضاسازی و طراحی پارکینگ شیرکوه، تصفیه‌خانه پساب کشتارگاه، محوطه سازی آرامستان و سردخانه آن و بوستان بزرگ تپه خانلق با ۵.۵ هکتار مساحت جزء مهم‌ترین پروژه‌ها هستند.

حاجی‌زاده افزود: در بحث ورودی غربی شهر شیروان معضلات و مشکلات زیادی داریم اما، از سال ۴۰۰ تا ۴۰۳ این پروژه فقط ۲۵ درصد پیشرفت داشته ولی در این چند ماه اخیر ۱۰ درصد پیشرفت پروژه داشته‌ایم.

وی گفت: این مسیر دارای لوله گاز، فیبر نوری، آب‌های سطحی، کاسبین و خیلی دلایل دیگر است که مشمول زمان است.

سرپرست شهرداری شیروان اظهارکرد: وظیفه من کار کردن برای مردم شهرم و فراهم کردن امرار معاش کارکنانم است لذا از ۱۳۰ لایحه‌ای که به شورا دادیم، ۱۲۵ لایحه مصوب شده است که نشان از همکاری شورا و شهرداری دارد.

حاجی‌زاده یادآور شد: در بحث روشنایی پارک‌ها ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده و پروژکتورهای آن‌ها به روز شده اما با وجود نیروگاه سیکل ترکیبی و اداره برق چرا تیرهای دکوراتیو ما باید یک در میان خاموش باشند؟ روشنایی حق مردم و ما است اما در بحث صرفه‌جویی چرا فقط باید شیروان رعایت کند و شهرهای دیگر استان روشنایی کامل داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای استانداردسازی پارک‌ها قرارداد ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی منعقد شده است که ۹۰ درصد تجهیزات آن‌ها تعویض و باقی آن ترمیم خواهد شد.

سرپرست شهرداری شیروان ادامه داد: ترافیک شهر معضل بسیار بزرگی است اما امیدواریم با افتتاح فاز اول پارکینگ طبقاتی  در دهه فجر، شاهد کاهش بار ترافیکی در هسته مرکزی شهر باشیم.

حاجی‌زاده با بیان این که بازگشایی بلوار دفاع مقدس باعث کاهش بار ترافیکی خواهد شد، ادامه داد: از سال ۴۰۰ تا ۴۰۳ معادل ۲.۵ درصد در بلوار دفاع مقدس تملک داشتیم اما در این ۱۲۰ روز که بنده سرپرست هستم، ۲۵ درصد تملک و بازگشایی داشتیم.

وی تاکید کرد: در ۳ سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان تملک صورت گرفته ولی در این ۱۲۰ روز ۶۰ میلیارد تومان تملک انجام شده است.

وی با گلایه از اداره برق گفت: علی‌رغم همکاری‌هایی که داریم اما ۴۰ روز است که منتظر جابجایی تیرهای چراغ برق هستیم. اگر وظیفه شهرداری می‌بود قطعا در عرض یک روز تمام تیر برق‌های مسیر بلوار دفاع مقدس را که سال‌هاست در وسط خیابان قرار دارد و باعث لاک‌پشتی شدن سرعت پروژه شده، جابجا می‌کردم.

حاجی‌زاده یکی از معضلات شیروان را ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: چرا باید در کوچه ۸ متری که مجاز به احداث ساختمان ۳ طبقه هستیم باید ساختمان ۵ طبقه ساخته شود؟ ما این رویه را کنترل کردیم و انبوه سازان را قانع کردیم تا در آینده شاهد این دست از اقدامات نباشیم.

وی اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای ترافیک مصوب شده که ۸ سرعت‌کاه کمربندی خاتم‌الانبیاء جمع‌آوری و تا ۲ ماه آینده ۲ دوربین کنترل سرعت در این محور نصب و پس از آن ۸ سرعت‌کاه دیگر نیز حذف شود تا رضایت مردم را در پی داشته باشد.

حاجی‌زاده در مورد سگ‌های ولگرد گفت: این موضوع یک مشکل فرا کشوری است، مشکلی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد نداریم اما قانون صراحتا گفته اگر سگ را جمع‌آوری کردیم باید عرض یک هفته معدوم شود.

سرپرست شهرداری شیروان گفت: با آغاز هفته دولت، بلیط‌های خطوط واحد به صورت فیزیکی وجود نخواهد داشت و من‌کارت جایگزین آن می‌شود. قرارداد کف سازی کوچه خانلق با پیمان کار نیز منعقد شده و بزودی آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/حق‌بین

0 نظر

ارسال نظرات