در حال بارگذاری
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان خبر داد:

۱۱ موکب خراسان‌ شمالی برای اربعین اعزام می‌شوند

شماره خبر : 1215 - https://asreatrak.ir/short/NBrQx

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خراسان شمالی گفت: از استان خراسان شمالی برای ارائه خدمات به زائران در پیاده‌روی اربعین امسال ۱۱ موکب آماده اعزام شده‌اند.

رمضانعلی ایزانلو در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: موکب‌های اعزام شده از خراسان شمالی برای ایام اربعین در مرز ایران و داخل کشور عراق در شهرهای نجف و کربلا طی مدت تعیین شده ارائه خدمات را به زائران پیاده حسینی دارند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو موکب در مرز مهران مستقر هستند و خدمات اسکان و تغذیه زائران را برعهده دارند و ۹ موکب دیگر در داخل کشور عراق برپا می‌شوند.

مدیر ستاد عتبات‌عالیات خراسان شمالی اضافه کرد: یکی از موکب‌های مستقر در کشور عراق در شهر نجف اسکان و تغذیه و یک موکب دیگر هم در عمود ۷۴ امور خدماتی از جمله تعمیر کیف، کالسکه، گوشی و سایر موارد را برعهده دارد که از اسفراین اعزام شده‌اند و در این عمود برپا شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: هفت موکب دیگر در شهر کربلا مستقر هستند که شامل موکب دانشجویی جهت ارائه خدمات پزشکی و درمانی، موکب اصحاب خراسانی ارائه خدمات اسکان و تغذیه، موکب شهدای جاجرم، موکب باب‌الرضا که چندین روز بعد از اربعین خدمات اسکان و تغذیه را برای زائران دارند.

وی ادامه داد: زمان دقیق حرکت موکب‌ها نهایی نشده و در حال حاضر هماهنگی‌های اعزام موکب با گمرک و مجوزها در دست انجام است؛ اما با آمادگی موکب‌ها تا قبل از ۱۵ مردادماه تمام اعزام‌ها انجام می‌شود که در مکان‌های تعیین شده مستقر شوند که ارائه خدمات را داشته باشند.

ایزانلو یادآور شد: ارائه خدمات توسط موکب‌ها از ۱۰ روز قبل از اربعین آغاز و تا دو روز بعد از اربعین نیز خدمت‌رسانی به زائران ادامه دارد.

وی بیان داشت: بر اساس سال‌های گذشته موکب‌ها خادمان را به‌صورت شیفتی برای امنیت موکب، پذیرایی در قالب سه نوبت جابه‌جا می‌کنند.

این مسئول گفت: طی سال گذشته ۱۴ موکب از خراسان شمالی برای پیاده‌روی اربعین اعزام شدند که بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و تجمیع چندین موکب با یکدیگر طی امسال در قالب ۱۱ موکب انجام شد؛ اما نکته قابل‌توجه این است که با همان ظرفیت و بیشتر از آن ظرفیت پذیرای زائران هستند.

ایزانلو خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی براین‌اساس است که موکب‌های مستقر در کشور عراق نهایتاً تا روز ۱۹ مرداد از مرز خارج خواهند شد که بتوانند در مسیر تعیین شده مستقر و خدمات‌رسانی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌ها طبق برنامه‌های هر ساله و باهدف ارائه خدمات به زائران اربعین در ایران و عراق برپا و خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این در حالی است که افرادی که تمایل به حضور در مراسم پیاده‌روی دارند زمان حضور در مسیر را کاهش دهند که با کوتاه‌کردن مدت سفر فرصت را برای سایر زائران نیز فراهم می‌کنند، زیرا باتوجه‌به حضور بالای جمعیت از نقاط مختلف ایران و جهان تجمع فشرده می‌شود.

مصاحبه از آرزو رحمانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات