در حال بارگذاری

کتاب «دوست خوب من» در بجنورد رونمایی شد

شماره خبر : 1558 - https://asreatrak.ir/short/4xJRd

کتاب دو کودک نویسنده به نام «دوست خوب من» در کتابخانه مرکزی بجنورد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، عصر روز گذشته، مراسم رونمایی از کتاب «دوست خوب من» به نویسندگی خواهر و برادر نویسنده، حسن و ملیکا یوسفی، با حضور استاد ثریا صدقی، از نویسندگان موفق بجنورد، و جمعی از اساتید کتاب کودک، علاقه‌مندان و کودکان در کتابخانه مرکزی بجنورد برگزار شد.

ثریا صدقی نویسنده و مدرس توانمند استان، به تشریح قسمت هایی از کتاب پرداخت و سعی در مشارکت کودکان حاضر در جلسه، درباره بررسی مباحث اجتماعی و اخلاقی کتاب داشت. صدقی تمرین نوشتن را فعالیتی مهم و حیاتی در جهت پرورش خلاقیت و هوش کودکان دانست و کودکان حاضر در جلسه را مورد خطاب قرار داد و گفت: با خواندن کتاب می توانیم تجربه هایی را کسب و زندگی کنیم که ممکن است در حالت عادی امکان پذیر نباشد.

این کتاب با تصویر سازی هادی دهقانپور در نشر «عقربه» به چاپ رسیده است و شامل دو داستان آموزنده است. داستان اول به بررسی یک رفتار اجتماعی نادرست می‌پردازد که در آن پسر بچه‌ای به نام «سینا خشن» به درختان آسیب می‌زند. تا اینکه به دنبال حادثه ای سینا رفتارش نسبت به درختان تغییر می کند و تبدیل به طبیعت‌یار می شود.

 داستان دوم درباره دختری به نام «روشنا» است؛ کودکی که در یک سانحه تصادف بینایی خود را از دست می‌دهد و از شرایط جدید خود بسیار ناراحت است. تا اینکه، یک مربی مهربان به او آموزش خط بریل می‌دهد و در به دنیای جدید برای او می گشاید. روزی مربی چند کتاب به او هدیه می‌دهد که در ابتدای یکی از آن‌ها نوشته شده: «من یار مهربانم …»

این مراسم با استقبال گرم حاضرین و مشارکت فعال کودکان در کتابخانه مرکزی بجنورد برگزار شد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات