در حال بارگذاری
هم‌زمان با هفت استان کشور؛

واکسیناسیون پنوموکوک در خراسان شمالی آغاز شد

شماره خبر : 1268 - https://asreatrak.ir/short/4x9dX

واکسیناسیون پنوموکوک ویژه نوزادان صبح امروز هم‌زمان با هفت استان کشور در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، صبح امروز واکسیناسیون پنوموکوک با حضور منتخب مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان بهداشت و توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و فرماندار بجنورد هم‌زمان با هفت استان کشور آغاز شد.

سید محمد پاکمهر با اشاره به اینکه این اقدام، حرکتی ارزشمند جهت تأمین سلامت نسل‌های آینده کشور خواهد بود، گفت: ابتلا به عفونت‌های تنفسی به‌ویژه در کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای احتمال مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد. 

وی ادامه داد: انجام واکسیناسیون پنوموکوک منجر به کاهش آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از عفونت‌های تنفسی در کودکان می‌شود. 

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود سالیانه ۵ میلیون دوز واکسن در کشور مورداستفاده قرار گیرد و این امر توجه به خودکفایی در تهیه این واکسن را ضروری می‌کند. 

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از امروز تزریق واکسن پنوموکوک در استان آغاز و تزریق آن در یک نوبت در سنین دو و چهار و ۱۲ ماهگی در مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشتی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به ارزش اقتصادی بالای این واکسن، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ماه نخست آغاز واکسیناسیون پنوموکوک هزار و ۸۰۰ دوز واکسن در جمعیت تحت پوشش دانشگاه تزریق شود.

محمدرضا اکبری خاطرنشان کرد: از امروز واکسن پنوموکوک به برنامه ایمن‌سازی روتین کودکان در دوماهگی، چهارماهگی و ۱۲ ماهگی اضافه می‌شود و هدف از تزریق این واکسن، پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عفونت‌های ریوی پنوموکوکی در کودکان است.

وی عفونت ناشی از پنوموکوک را یکی از شایع‌ترین عفونت‌های دستگاه تنفسی دانست که سبب ارجاع کودکان به مراکز درمانی می‌شود.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات