در حال بارگذاری
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی:

هلال‌احمر خراسان‌شمالی به ۲۸هزار زائر خدمت‌رسانی کرد

شماره خبر : 1565 - https://asreatrak.ir/short/4ao55

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی از خدمت‌رسانی تیم هلال‌احمر استان به  ۱۳ هزار و ۱۴۱ زائر در درمانگاه عمود ۷۴۳ و ۱۵ هزار و ۵۶ زائر در درمانگاه الیسر عراق خبر داد.

ابوالفضل محبان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: ۲۸ هزار نفر از خدمات جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی که در درمانگاه الیسر شهر کربلا و درمانگاه هلال‌احمر استان در عمود ۷۴۳  خدمت می کردند، بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: ۷ هزار و ۴۰۰ زائر حسینی از خدمات پرستاری و۴ هزار و ۲۷۱ نفر از خدمات پزشکی، دارویی در درمانگاه الیسر کربلا بهره بردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌شمالی با بیان اینکه در مجموع تاکنون به ۱۵ هزار و ۵۶ زائر در درمانگاه الیسر کربلا خدمات‌رسانی شده است، گفت: ۵۳ انتقال به بیمارستان در این درمانگاه صورت پذیرفته است.

محبان با بیان اینکه خدمات نیروهای داوطلب هلال‌احمر خراسان شمالی که بعضی از آنان برای اولین برای خدمت‌رسانی در درمانگاه اعزام شده‌اند، توضیح داد: در درمانگاه عمود ۷۴۳ به  ۱۳ هزار و ۱۴۱ زائر خدمت‌رسانی شده است که پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین این تعداد افزایش داشته باشد.

این مسئول در مورد خدمات نیروهای داوطلب هلال‌احمر خراسان شمالی در درمانگاه عمود ۷۴۳ بیان کرد: به ۶ هزار و ۲۵۴ زائر خدمات پرستاری، ۵ هزار نفر خدمات دارویی،  ۵ هزار زائر خدمات پزشکی و ۱۲ نفر که باید به بیمارستان منتقل می‌شدند خدمت‌رسانی انجام شده است.

وی در مورد تعداد افراد داوطلب اعزام شده توسط هلال‌احمر استان گفت: ۸۰ نفر از اعضای تیم‌های درمانی در قالب دو تیم از تاریخ ۲۴ مردادماه برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین اعزام شده‌اند که تا روز اربعین این خدمات ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌شمالی در مورد راهکارهای گرمازدگی که شاید برای هم‌استانی‌ها اتفاق بیفتد، توضیح داد: زائران حسینی می‌توانند از لباس‌های گشاد، سبک و راحت و کلاه آفتابی استفاده کنند در این بین نوشیدن مداوم آب را هم فراموش نکنند همچنین از مواد کافئین‌دار پرهیز کنند.

وی ادامه داد: در ساعات گرم روز فعالیت نکنند و زائران در ساعات پایانی روز سعی کنند به پیاده‌روی خود ادامه دهند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات