در حال بارگذاری
رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد:

خراسان شمالی فوق‌تخصص سوختگی ندارد

شماره خبر : 1082 - https://asreatrak.ir/short/NYKG0

رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با اشاره به اینکه مرکز سوختگی این بیمارستان فوق‌تخصص سوختگی ندارد، گفت: پیگیری‌ها به‌صورت جدی از سمت دانشگاه برای جذب این نیرو با اولویت بومی و هیأت علمی در حال انجام است.

 اکبر خدابنده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بخش سوختگی بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به‌صورت رسمی از تیرماه سال ۹۵ فعال است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر بخش سوختگی بیمارستان ۱۰ تخت مصوب دارد که بیماران با سوختگی بالای هفت درصد بستری شده و روند درمان بیمار دنبال می‌شود.

 رئیس بیمارستان امام علی (ع) با تأکید بر این موضوع که به‌صورت میانگین اشغال تخت بیمارستانی در بخش سوختگی در طول سال ۴۰ درصد است، افزود: این در حالی است که در فصل‌های پائیز و زمستان درصد اشغال تخت بالاتر و ممکن است به ۱۰۰ درصد هم برسد.

 خدابنده در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه اگر بیش از ظرفیت بخش، بستری نیاز باشد، توضیح داد: سه تخت برای شرایط خاص در نظر گرفته شده که معمولاً موردنیاز نیست، زیرا برخی موارد بیماران خیلی بدحال که درگیر سوختگی هستند در ICU بیمارستان بستری هستند که با این شرایط به بیش از ۱۰ تخت،  نیاز نشده است.

 رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در پاسخ به این سؤال که اعزام بیماران سوختگی به خارج از استان در چه شرایطی انجام می‌شود، توضیح داد: در سوختگی بالای ۵۰ درصد و کودکان دارای سوختگی تنفسی شدید که ریسک مرگ‌ومیر بالاست و نیاز به کارهای فوق تخصصی‌تر و امکانات بیشتری وجود دارد، بیمار به خارج استان اعزام می‌شود.

 وی ابراز داشت: در حال حاضر در بخش سوختگی بجنورد یک جراح پلاستیک و یک جراح عمومی مشغول به فعالیت هستند و مشکلی در این دو حوزه وجود ندارد و درصورتی‌که سوختگی ناحیه تناسلی باشد باید به مشهد اعزام شوند.

 خدابنده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ بیمار در بخش سوختگی بیمارستان پذیرش، بستری و درمان شده‌اند.

 رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه برای درمان بیماران بالای ۵۰ درصد سوختگی، چه تخصص و یا تجهیزاتی موردنیاز است، گفت: در استان خراسان شمالی نیروی فوق‌تخصص سوختگی نداریم که اگر این نیرو در داخل استان باشد، اعزام بیماران به خارج استان انجام نمی‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اقدمات جذب فوق‌تخصص سوختگی از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است، گفت: باتوجه‌به اینکه تمرکز بر جذب نیروی بومی یا هیأت علمی دانشگاه است، براین‌اساس پیگیری‌ها برای این کار انجام می‌شود.

 خدابنده بیان داشت: به دلیل اینکه نیروی فوق‌تخصص سوختگی که به‌صورت طرح بکارگیری شود بعد از اتمام طرح از استان خارج می‌شود به همین دلیل اولویت جذب با نیروی هیأت علمی و بومی است.

 رئیس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد دررابطه‌با هزینه‌های درمانی بیماران سوختگی گفت: بیماران درگیر سوختگی اگر ناشی از کار باشد، متفاوت است، اما در غیر این صورت در بیمه‌های مختلف فرق دارد و درصورتی‌که فرد بیمه نداشته باشد، قبل از ترخیص بیمارستان بیمه شود، به‌صورت کامل هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

 این کارشناس بیان داشت: تجهیزات موردنیاز برای بخش سوختگی موجود است، این در حالی است که اگر فوق‌تخصص سوختگی نداشته باشیم، تجهیزات هم باشد به کار نمی‌آید.

 خدابنده اضافه کرد: در حال حاضر بخش سوختگی بیمارستان امام علی (ع) فعال است و بسته به تعداد بیماران در این بخش، پذیرش متفاوت است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات