در حال بارگذاری
مدیرگروه بیماری علوم پزشکی خراسان شمالی:

داروهای مقابله با تب دنگی صحت ندارد

شماره خبر : 1063 - https://asreatrak.ir/short/4ZPyJ

مدیرگروه بیماری علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: متأسفانه عده‌ای به دنبال سودآوری مالی هستند و تبلیغاتی در راستای مواردی جهت پیشگیری از این بیماری انجام می‌دهند درحالی‌که طبق تأکیدات وزارت بهداشت هیچ‌کدام از این موارد صحت ندارد.

 فلوریا انفرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با بیماری تب دنگی گفت: پشه آئدس در واقع ناقل بیماری تب دنگی است که ویروس را می‌تواند از بدن یک نفر بگیرد و به بدن فرد دیگری منتقل کند.

 وی با اشاره به اینکه بیماری تب دنگی به‌صورت انتقال فردبه‌فرد نیست، ادامه داد: در بیماری کرونا از طریق تنفس بیماری منتقل می‌شود؛ اما این بیماری تنها از طریق گزش پشه منتقل می‌شود.

 مدیرگروه بیماری‌ها در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ابراز داشت: بیماری با گزش از پشه آلوده به بدن فرد سالم منتقل می‌شود که در ۲۰ درصد موارد ممکن است باعث تب ناگهانی شدید در فرد ایجاد خواهد شد.

 این کارشناس اضافه کرد: از جمله علائم این بیماری می‌توان به تب ناگهانی و ادامه‌دار بودن آن، سردرد، درد عضلانی و مفصل درد، استخوان‌دردهای شدید، درد شکم هستند که در یکی دو درصد منجر به فوت فرد می‌شود.

 وی با تأکید بر این موضوع که کشندگی توسط این ویروس خیلی بالا نیست، گفت: این در حالی است که نگرانی بیشتر از اپیدمی است که ایجاد خواهد شد و بیمارستان‌ها را دچار مشکل می‌کند.

 انفرادی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر تبلیغ داروهایی برای پیشگیری از بیماری تب دنگی توضیح داد: متأسفانه عده‌ای به دنبال سودآوری مالی هستند و تبلیغاتی در راستای مواردی جهت پیشگیری از این بیماری انجام می‌دهند درحالی‌که طبق تأکیدات وزارت بهداشت هیچ‌کدام از این موارد صحت ندارد و مردم نباید به آن توجهی داشته باشند.

 این کارشناس ابراز داشت: در راستای پیشگیری از گزش این پشه از داروخانه‌ها پمادهای دافع حشرات را تهیه، لباس‌های روشن، آستین‌دار و گشاد بپوشند، پنجره و درب منازل توری مناسب نصب کنند و درصورتی‌که دچار گزش شدند، به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات