در حال بارگذاری

برادرانی که به فاصله چند ساعت شهید شدند

شماره خبر : 1577 - https://asreatrak.ir/short/eRLP6

شهید سید مرتضی و سید مجتبی نظم بجنوردی دو برادر بودند که منزل پدری‌شان در کوچه کنار مسجد نوبنیاد، مابین خیابان شهید حسینی‌معصوم و خیابان شهید چمران بجنورد واقع شده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، سید مرتضی از اول انقلاب فقط ۱۰ سال سن داشت که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد ، سال ۱۳۶۰ با اینکه فقط ۱۳ سال داشت و مسئولین بسیج از اعزام وی به جبهه جلوگیری می‌کردند، موفق شد به عنوان شاطر نانوا به جبهه برود چراکه نیروهای پشتیبانی از شرط سن معاف بودند و از این طریق راهش به جبهه هموار شد.

از آن پس حضور گسترده‌ای در جبهه‌ها داشت از جمله در والفجر ۸ که به دلیل رشادت‌ها و شجاعت‌های ویژه‌اش، شهید علی طالب‌زاده یکی از فرماندهان گردان‌های عمل کننده در والفجر ۸ به دبیرستان شهید حسن‌آبادی بجنورد، محل تحصیل آقا مرتضی آمده و در مراسم صبحگاه به روایت‌گری در مورد ایشان پرداخت.

سید مرتضی در سال ۱۳۶۵ به دسته ویژه اخلاص در گردان نصرالله پیوست و آموزش‌های غواصی و ویژه را برای کربلای ۴ طی کرد،  ماجرای غسل کردن وی در آبگیرهای منطقه شلمچه ، درست چند ساعت قبل از عملیات کربلای ۴، مورد توجه تمامی همرزمانش قرار گرفته است.

چهارم دیماه ۱۳۶۵ این دو برادر عزیز (سیدمرتضی و سیدمجتبی)، به فاصله چند ساعت در عملیات کربلای ۴ و در منطقه عمومی شلمچه، جاده شیشه و نهر خین به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات