در حال بارگذاری
عضو هیأت علمی گروه مامایی خراسان شمالی:

اولویت تولد فرزند با زایمان طبیعی است

شماره خبر : 251 - https://asreatrak.ir//short/e8Anm

عضو هیأت علمی گروه مامایی دانشکده پزشکی خراسان شمالی گفت: در سراسر کشور و خراسان شمالی مادر برای زایمان در بخش بستری می‌شود و اولویت با زایمان طبیعی است.

  زهره عباسی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار داشت: درصورتی‌که مادر باردار دارای شرایطی از قبیل زایمان قبلی به‌صورت سزارین، عمل جراحی روی رحم مادر، وضعیت غیرطبیعی جنین، درشت بودن و یا چرخیدن جنین باشد، زایمان باید به‌صورت سزارین زایمان انجام شود.


 وی با اشاره به اینکه برای هر مادری اولویت با زایمان طبیعی است، گفت: اگر در حین انجام زایمان طبیعی اتفاقی بیفتد که جان مادر و یا جنین در خطر باشد زایمان طبیعی به سزارین تغییر کرده و فرد به اتاق عمل جابه‌جا منتقل می‌شود.


  مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی خراسان شمالی ابراز داشت: مهم‌ترین ویژگی زایمان طبیعی در مقایسه با زایمان سزارین این است که زایمان از مسیر طبیعی و فیزیولوژیکی که برای این امر تعبیه شده، انجام می‌شود.


  عضو هیأت علمی گروه مامایی دانشکده پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین میزان خونریزی در حین زایمان طبیعی نصف میزان خونریزی در حین زایمان سزارین است، بنابراین مادری که زایمان طبیعی دارد، بهبودی سریعی دارد و سریع‌تر می‌تواند به زندگی عادی و فعالیت روزمره برگردند.


  عباسی خاطرنشان کرد: همچنین گفتنی است نوزادانی که از طریق زایمان طبیعی به دنیا می‌آیند، به‌خاطر عبور از مسیر واژن معمولاً مشکلات تنفسی کمتری را تجربه می‌کنند، ضریب هوشی بالاتری دارند و در کل نوزادان قوی‌تری به‌حساب می‌آیند.


  این کارشناس مسئول بیان داشت: نکته قابل‌توجه این است که مهم‌ترین مسئله‌ای که در عنوان زایمان طبیعی شاید به‌عنوان معایب بتوان نام برد موضوع درد زایمان طبیعی است که در واقع یکی از شدیدترین دردهایی ست که انسان در طول زندگی می‌تواند تجربه کند.


  عباسی ابراز داشت: امروزه با پیشرفت‌هایی که در علوم پزشکی انجام شده، باتوجه‌به مداخلاتی که برای کنترل درد زایمان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در استان و کشور انجام می‌شود بسیاری از این دردها کنترل و برای بسیاری از مادرها به گزارش خودشان قابل‌تحمل است.

 

مصاحبه از آرزو رحمانی
انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات