در حال بارگذاری
سرپرست حج و زیارت استان خبر داد:

اعزام ۵۰۰ زائر خراسان‌شمالی به حج عمره

شماره خبر : 2402 - https://asreatrak.ir/short/NE9Pp

سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون سه کاروان در قالب ۲۵۷ نفر از استان به سفر حج عمره اعزام شده‌اند، گفت: همچنین آبان‌ماه نیز سه کاروان متشکل از ۲۵۴ نفر اعزام خواهند شد.

 علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» در رابطه با آخرین وضعیت اعزام زائران خراسان شمالی به سفر حج عمره گفت: دو فصل اعزامی در کشور وجود دارد که فصل اول از ۲۸ شهریور تا ۳۰ آذر و فصل دوم از یکم دی‌ماه شروع و تا آغاز سفرهای حج تمتع ادامه پیدا می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه طی شهریورماه یک کاروان با ظرفیت ۸۰ نفر از بجنورد اعزام انجام شده است، ادامه داد: همچنین در مهرماه دو کاروان در مجموع ۱۷۷ نفر از بجنورد و اسفراین اعزام شدند.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی ابراز شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته طی آبان‌ماه سه کاروان اعزام خواهد شد که یک کاروان اهل‌سنت و دو کاروان از شهرستان‌های فاروج و گرمه اند که در مجموع شامل ۲۵۴ نفر هستند.

 این مسئول بیان داشت: نکته قابل توجه این است که تا زمان آغاز سفرهای حج تمتع طی هر ماه دو الی سه کاروان از خراسان شمالی برای سفر حج عمره اعزام انجام خواهد شد.

 وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه از اعزام کاروان‌ها به حج عمره چه تعداد سهمیه خراسان شمالی است، توضیح داد: سهمیه خاصی در نظر گرفته نشده، بلکه اعزام‌ها بر اساس اولویت‌های ثبت نامی است که در استان‌ها وجود دارند.

 کاظمی بیان داشت: در سراسر کشور از اولویت‌های یک تا ۶۰۰ موجود است که بر این اساس تا اولویت ۴۵۰ اعزام‌ها در اولویت بوده است.

 این مسئول افزود: در استان خراسان شمالی غالب اولویت‌های ثبت نامی مربوط به ۴۰۰ تا ۶۰۰ است و کمتر از ۴۰۰ تقریباً انگشت‌شمار هستند.

 وی با اشاره به اینکه ۱۰ سال از تعطیلی سفر حج عمره می‌گذرد، گفت: فعلاً ثبت‌نام جدید اعلام نشده، بلکه بر اساس اولویت‌ها اعزام انجام می‌شود؛ اما ممکن است به‌زودی شاهد این خبرها هم باشیم.

 کاظمی همچنین در رابطه با هزینه‌های سفر عمره بیان داشت: با توجه به اینکه فعلاً ثبت‌نام جدیدی وجود ندارد، افرادی که فیش خریداری شده دارند، قیمت کاروان‌ها برای اعزام از ۴۵ تا ۴۶ میلیون تومان متفاوت است.

 وی با اشاره به اینکه ایستگاه پروازی خراسان شمالی از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد است، گفت: مدت‌زمان سفر ۱۰ روز بوده که پنج‌روز را در مکه و پنج‌روز را در مدینه حضور خواهند داشت.

 این مسئول با تأکید بر این موضوع که اولویت‌های اعزام برای کسانی است که بیش از ۱۵ سال پیش ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: همچنین زائران جهت اطلاع از آخرین وضعیت اولویت با این کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* یا از طریق آدرس my.haj.ir می‌توانند از اولویت اعزامی‌شان مطلع شوند.

 سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که مبنای اعزام در حج عمره بر اساس اولویت‌های ثبت نامی هستند.

 وی گفت: علاوه بر این هیچ تسهیلاتی برای زائران حج عمره در نظر گرفته نشده و باید فرد توسط هزینه‌های شخصی در این سفر حضور پیدا کند، گفتنی است که مبلغ سودی که توسط بانک‌ها به‌حساب زائران واریز می‌شود، در اختیار زائر قرار دارد که قابل‌برداشت است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات