در حال بارگذاری
مسئول بسیج حقوق‌دانان خراسان‌شمالی اعلام کرد:

اعزام تیم ۴۸ نفره حقوق‌دانان به روستاهای محروم

شماره خبر : 1224 - https://asreatrak.ir/short/4aMa6

مسئول قشر بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان‌شمالی از اعزام تیم ۴۸ نفره حقوقدانان به روستاهای محروم استان خبر داد.

محمد خدابخش در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در مورد اعزام گروه جهادی حقوق‌دانان اظهار کرد: ۱۲ گروه جهادی از شهرستان‌های اسفراین، بجنورد و شیروان به روستاهای ایزمان، غلامان، محله جوادیه بجنورد، ایوب، خوش، بیدواز، خانلق، زیارت و قوشخانه از تاریخ نهم مردادماه اعزام شدند و تا چهاردهم به ارائه خدمات می پردازند.  

وی افزود: در این گروه‌های جهادی خدمات مشاوره‌های حقوقی، صلح وسازش پرونده‌های قضایی و برگزاری کلاس‌های حقوقی و آموزش همگانی از صبح تا ظهر در روستاهای محروم انجام می‌شود.

مسئول قشر بسیج حقوق‌دانان سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هدف از برگزاری گروه جهادی را اینگونه بیان کرد: افزایش سطح اطلاعات حقوقی مردم، کاهش حجم ورودی پرونده‌های قضایی به دستگاه‌های قضایی، تقویت گروه‌های صلح و سازش هدف برگزاری گروه جهادی است.

خدابخش از طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و گفت: در ۱۶ مسجد سطح استان قراراست مشاوره حقوقی به صورت فردی و آموزش سطح اطلاعات حقوقی مردم بعد از مغرب و عشا انجام شود.

وی به بعضی از مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد آل شیخ، انقلاب بجنورد، مسجد جامع اسفراین، مسجد جامع شیروان نمونه مساجدی هستند که مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: کانون حقوقدانان در هر شهرستان وجود دارد که با همکاری معاونت اجتماعی دادگستری این دو طرح صورت می‌گیرد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات