در حال بارگذاری
معاون اداره کل منابع طبیعی خراسان‌شمالی:

۹۹ درصد زمین‌های ملی خراسان‌شمالی سنددار شدند

شماره خبر : 883 - https://asreatrak.ir/short/NjpWG

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: ۹۹ درصد از زمین‌های ملی استان پس از انجام حدنگاری، سنددار شده‌اند.

حسن حسن زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: انجام حدنگاری زمین‌های ملی به منظور تثبیت مالکیت دولت بر این زمین‌ها، از سال ۹۳ در استان خراسان شمالی آغاز شد.

وی با اشاره به مساحت دو میلیون و ۴۱۲ هزار و ۶۱۰  هکتار زمین‌های ملی استان، اعلام کرد: تاکنون به مساحت دو میلیون و ۴۰۲ هزار و ۷۰ هکتار از این زمین‌های ملی استان سنددار شده‌اند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی همچنین گفت: هنوز به مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر زمین، مورد اختلاف میان این اداره کل با مردم و ادارات است که در دستگاه قضایی استان در دست رسیدگی هستند تا تعیین تکلیف شوند.

وی عنوان کرد: درصورت صدور رای بر ملی بودن آنها، این زمین ها نیز به نام دولت سنددار خواهند شد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی همچنین یادآورشد: اجرای طرح حدنگاری زمین‌های ملی با رویکرد تثبیت مالکیت دولت بر این زمین‌ها در سطح استان‌ها با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک انجام می‌شود.

حسن زاده افزود: اطللاعات زمین‌های ملی حدنگاری شده در سامانه راه اندازی شده، ثبت و نقشه‌های هوایی این زمین‌ها نیز تهیه می‌شوند.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات