در حال بارگذاری
خطیب جمعه جاجرم:

هرجا فقر باشد عدالت رعایت نمی‌شود

شماره خبر : 1575 - https://asreatrak.ir/short/V1o05

امام جمعه جاجرم گفت: هر جا فقر باشد عدالت رعایت نمی‌شود، اولین کسی که وارد جهنم می‌شود مسئولی است که در کارش عدالت نداشته است.

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، خطیب جمعه موقت شهرستان حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقصودی، در خطبه این هفته پس از توصیه به تقوای الهی از حسرت‌های انسان در روز قیامت گفتند، از جمله این موارد: ای کاش صدقه می‌دادم خدایا به من مهلت بده تا کمی صدقه بدهم

 

وی با بیان حسرت دوم، ای کاش خوش اخلاق بودم گفت: از جمله مسائلی که ترازوی اعمال انسان را سنگین می‌کند خوش اخلاقی است.

 

خطیب جمعه در مورد حسرت سوم عنوان کرد: ای کاش اهل استغفار و توبه بودم‌، کسی که توبه می‌کند خدا گناهانش را تبدیل به حسنه می‌کند.

 

وی حسرت چهارم را اخلاص در کارها‌ بیان کرد و افزود: ای کاش کارها را برای خدا انجام می‌دادم نه برای مردم، با اخلاص است که عمل بالا می‌رود.

 

امام جمعه در ادمه حسرت پنجم در مورد مدارای با مردم گفت و عنوان کرد: هر کسی شخص تنگدستی را مهلت دهد خداوند در روز قیامت، او را در سایه امن خود قرار می‌دهد و با او مدارا می‌کند‌.

 

وی در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره مزد کارگر اشاره کرد و افزود : هر کس مزد کارگری را کمتر از اندازه بدهد باید روز قیامت جواب دهد.

 

امام جمعه در خطبه دوم ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی خدمت آقا امام زمان(عج) و نمازگزاران گفت: حضور باشکوه در پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا حماسه‌ای باشکوه می‌آفریند که قابل وصف نیست.

 

خطیب جمعه در ادامه گفت: آغاز هفته دولت که یادآور شهادت شهید جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر که در سال ۶۰ توسط‌ منافقین کوردل به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه یادآوری این مطلب که هر جا فقر باشد عدالت رعایت نمی‌شود، به حدیثی از پیامبر اشاره کرد و گفت: اولین کسی که وارد جهنم می‌شود مسئولی است که در کارش عدالت نداشته است

 

 حجت الاسلام والمسلمین مقصودی در پایان گفت: شجاع‌ترین افراد کسی است که بر هوای نفسش غلبه کند.

 

انتهای خبر/ م

0 نظر

ارسال نظرات