در حال بارگذاری
استاندار خراسان شمالی:

توسعه صنایع تکمیلی کشاورزی فاروج ویژه پیگیری شود

شماره خبر : 291 - https://asreatrak.ir//short/VdKa6

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های توسعه فاروج در بخش کشاورزی است، گفت: با وجود زمین‌های مستعد ظرفیت خوبی در تولید انگور و زعفران وجود دارد که توسعه و راه‌اندازی صنایع تکمیلی باید به طور ویژه پیگیری شود.

 به گزارش خبرنگار عصر اترک، محمدرضا حسین‌نژاد صبح امروز در نشستی با فعالان سیاسی و اجتماعی فاروج اظهار داشت: شهرستان فاروج با قابلیت‌های فراوان بستر رشد و استعداد توسعه را دارد.

 وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های توسعه فاروج در بخش کشاورزی است، افزود: در این زمینه با وجود زمین‌های مستعد ظرفیت خوبی در تولید انگور و زعفران وجود دارد که توسعه و راه‌اندازی صنایع تکمیلی باید به طور ویژه پیگیری شود.

 استاندار خراسان شمالی پیگیری جدی برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در طرح‌هایی که برای توسعه این شهرستان توجیه اقتصادی دارد تأکید کرد.

 حسین‌نژاد عنوان کرد: هر یک از درخواست‌ها برای رسیدگی و ارجاع به دستگاه‌ها و معاونت‌های مربوطه به‌صورت مکتوب برای من ارسال شود.

 استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای پروژه و طرح‌های نیمه‌تمام از تأکیدات رئیس‌جمهور شهید بود، بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نظیر تکمیل کنارگذر و کمربندی، طرح‌های ورزشی در این شهرستان تأکید کرد.

 وی در خصوص بهبود تورم و اشتغال جوانان استان نیز اظهار داشت: رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در استان با طرح‌ها و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

 حسین‌نژاد ادامه داد: سال گذشته هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای استان بالغ بر ۱۳ هزار نفر بود؛ اما این مهم بالغ بر ۱۵ هزار نفر و بیشتر از میزان هدف‌گذاری شده محقق شد و این وضعیت در حال بهبودی است.

 استاندار خراسان شمالی گفت: نرخ سالانه تورم در خراسان شمالی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در جایگاه چهارم و بالاتر از میانگین کشوری بود؛ اما با اتخاذ سیاست‌های کلان دولت سیزدهم و اجرای طرح‌های مختلف، اکنون بیش از ۱۸ پله ارتقا یافته است.

 وی در زمینه رفع مشکل آب شرب و کشاورزی و منبع ذخیره آب در این استان نیز گفت: این موارد توسط معاونت‌ها در حال پیگیری است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات