در حال بارگذاری
مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد:

اعتماد به غرب، باعث معطلی اقتصاد کشور شد

شماره خبر : 1212 - https://asreatrak.ir/short/eoPDK

مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد گفت: اعتماد بیش از اندازه به غرب و آمریکا در دولت‌های قبل از دولت شهید رئیسی باعث شد که امروز بسیاری از جوانان امیدی به پیشرفت کشور نداشته باشند و باعث معطلی اقتصادی کشور شد.

 طوبی ولی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: سیاست‌های مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی، سیاسی، مسائل اجتماعی، داخلی و خارجی تا به اکنون مشکل‌گشا و راهبردی بوده است و این مسئله را بسیاری از سیاستمداران و اندیشمندان که در جهان غرب هستند، اذعان کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه سیاست‌های مقام معظم رهبری فرامنطقه‌ای و در سطح بسیار بالای جهانی است، گفت: هر دولتی متناسب با سیاست‌های کلی رهبری حرکت کند، قطعاً دچار چالش نخواهد شد و برای آن دولت راهگشا خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد با تأکید بر این موضوع که سیاست‌های حضرت آقا به‌روز، باتوجه‌به مکان و زمان است، اضافه کرد: لذا نمی‌توان گفت رئیس‌جمهور و یا دولتی بتواند بدون این نقشه راه بتواند دولت جمهوری اسلامی را مدیریت کند.

 ولی‌پور با اشاره به اینکه قطعاً استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان که خارج از مسائل جناحی باشند، بسیار مفید است و می‌تواند در پیشرفت کشور تأثیر بگذارد، گفت: اگر نخبه انقلابی باشد و برای نظام و مسائل این مردم و کشور دل بسوزاند و هدفش رفع نیاز و مشکلات مردم و کشور باشد، مهم نیست از کدام جناح باشد.

 وی گفت: مهم است که نخبه با دلسوزی و باتوجه‌به ظرفیت‌های داخلی بتواند مشکلات را رفع کند و هیچ نگاهی به غرب نداشته باشد و بتواند هویت و صلابت نظام را رعایت کند.

 این مدرس حوزه و دانشگاه‌های خراسان شمالی بیان داشت: اعتماد بیش از اندازه به غرب و آمریکا در دولت‌های قبل از دولت شهید رئیسی باعث شد که امروز بسیاری از جوانان امیدی به پیشرفت کشور نداشته باشند و شاهد فرار مغزها باشیم.

 ولی‌پور یادآور شد: گفتنی است که کشورهای غربی همچون امریکا با سیاست‌بازی‌های ظلمگرایانه، رئیس‌جمهور و سیاست‌مداران ایران را پای میز مذاکره خواند و بدون اینکه ذره‌ای تحریم‌ها را از بین ببرد باعث معطلی اقتصاد کشور، سرگردانی جوان نخبه ایرانی، ناامیدی و باعث شد که بسیاری از جوانان و نخبگان به دنبال مهاجرت بیفتند.

 وی ابراز داشت: این در حالی است که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که اعتماد بیش از حد به غرب داشته، باعث شد که کشور به‌اندازه ۲۰ سال عقب بیفتد و این ظلم بزرگی به مردم و ملت بوده است.

 مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم، دولت خدمت، دولت رفع مشکلات مردم بوده که در عین حالی که با دنیا ارتباط، مبادله اقتصادی و مذاکره داشت از ظرفیت داخل کشور غافل نمی‌شد و بسیاری از زیرساخت‌های داخلی را ایجاد و موج امیدآفرینی را به وجود آورد که بخشی از اعتماد ازدست‌رفته برگشت.

 وی گفت: اگر دولت چهاردهم رویه دولت سیزدهم را ادامه دهد و به مردم، نخبگان و جوانان اعتماد کند و چشم و گوشش به دهان و سیاست غرب نباشد، قطعاً موفق خواهد بود، زیرا مقاومت در مقابل تحریم‌ها، ثابت کرده که مردم ایران می‌توانند.

 ولی‌پور یادآور شد: در این دولت با وجود تحریم‌ها شاهد پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف بودیم و این نشان می‌دهد که مردم ما توانمند هستند، بنابراین دولت پزشکیان با الگو قراردادن دولت سیزدهم می‌تواند موفق باشد.

 مدرس حوزه علمیه الزهرا بجنورد گفت: دولت سیزدهم در واقع در مقابل سیاست‌های خارجی کم نیاورد و در واقع زبان دولت سیزدهم با جهان غرب رندانه بود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات