در حال بارگذاری
امام جمعه گرمه:

اربعین یکی از سیاسی‌ترین جریانات تاریخ است

شماره خبر : 1573 - https://asreatrak.ir/short/4QvY1

امام جمعه گرمه گفت: اربعین یکی از سیاسی‌ترین جریانات و اجتماعات طول تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبری عصراترک از شهرستان گرمه، حجت الاسلام حسن رحمانی در خطبه امروز نماز جمعه اظهار کرد: طبق روایات کسانی که به سفر اربعین می‌روند تمام روزهایی که درسفر هستند از عمرشان حساب نمی‌شود.

رحمانی گفت: کشور عراق کار بسیار بزرگ و مهمی در ایام اربعین انجام می‌دهد، با برقراری امنیت و مهیا کردن لوازم سفر باعث بیشتر شدن زائرین و ایجاد انگیزه برای مردم می‌شوند. تمامی این‌ها چیزی جز عشق امام حسین در دل‌ها نیست.

وی افزود: در فضایی که همه به دنبال لیبرالیسم و مارکسیسم هستند و دنبال حاکمیت طاغوت هستند، هنوز که هنوز است ندای حضرت زینب که به دنبال آزادی خواهی بودند بلند است، دقیقا اینجا است دشمن باید احساس ترس و ضعف کند، این‌ها گمان می‌کردند که تومار اسلام را در هم پیچیدند اما فراموش کردند که مردم که امام حسین را الگو خود قرار دادند هرگز اجازه نخواهند دادند که با زینت‌های دنیایی و شهوت‌رانی‌ها، اسلام پاک شود و از بین برود.

امام جمعه گفت: منطق امام حسین منطق ایستادگی در برابر ظالمین آینده است، در واقع اربعین یکی از سیاسی‌ترین جرایانات و اجتماعاتی است که در طول تاریخ بشریت داریم می‌بینیم، مردمی که حاضر می‌شوند در این مسیر با انواع و اقسام سلیقه‌های اعتقادی و فکری به عشق امام حسین همگی زیر این پرچم قراربگیرند، حب الحسین یجمعنا یعنی همین که از پاکستان و هند و آفریقا خود را در جوار یکدیگر قرار می‌دهند که همگی اینها در نتیجه عشق امام حسین است.

رحمانی در پایان گفت: این حلقه مفقوده‌ای که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران رشد پیدا کرده و آماده شده برای زمینه سازی ظهور امام زمان این مهم را رقم خواهد زد و ما وظیفه داریم که هرچه بیشتردر این مسیر قدم برداریم.

انتهای خبر فیروزه

0 نظر

ارسال نظرات