در حال بارگذاری
یادداشت؛

همایش اربعین، بزرگترین جلوه وحدت شیعه سنی

شماره خبر : 1579 - https://asreatrak.ir/short/e8kr8

اربعین اجتماعی بزرگی را رقم زده است که پشت دشمنان را به لرزه در آورده تا حدی‌ که این مراسم باشکوه هر سال بیش از سال‌های گذشته مورد تحریم و بایکوت خبری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، علی منتظران، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، مدرس و کارشناس سواد رسانه در یادداشتی نوشت: پیاده‌روی اربعین که رسانه‌های غربی از آن به‌عنوان اژدهای شیعه یاد می‌کنند در واقع همان بزرگ‌ترین وحدت شیعه و تسنن است که هر ساله در ایام اربعین سیدالشهدا بین شهرهای نجف تا کربلا معلی به مسافت حدوداً ۸۰ کیلومتر و به‌صورت عمومی برگزار می‌شود.

این رویداد تقریباً چند هفته به طول می‌انجامد؛ اما در همین مدت کوتاه، اوج تجلی مهربانی و خدمت مسلمانان در عالم به نمایش گذاشته می‌شود، اربعین بهترین رسانه برای زنده نگه‌داشتن دین اسلام و مکتب امام حسین (ع) است به‌گونه‌ای که جهان با شیعه و فرهنگ عاشورا آشنا می‌شود.

امسال ۴ میلیون ایرانی زائر کربلا شدند که این شیفتگی و دلبستگی ایرانیان را به امام حسین (ع) می‌رساند.

آنجایی که پیرمرد بزرگ عشیره عراق عرب زانو می‌زند و پای کودک خردسال زائر را می‌شوید، آنجا که دختران و پسران کوچک عرب پای‌برهنه در میان سیل جمعیت زائرین پرسه می‌زنند، آب سرد تعارف می‌کنند، دعوت می‌کنند به منزل. تمامی این‌ها و هزاران تصویر دیگر که اصلاً قابل‌بیان نیستند، یک اجتماعی را رقم زده‌اند که دشمن را به لرزه درآورده و تاحدی‌که این مراسم باشکوه هر سال بیش از سال‌های گذشته مورد تحریم و بایکوت خبری قرار گرفته است.

در این میان امسال باتوجه‌به جنایات خشونت‌بار وحوش صهیونیست در نوار غزه، جلوه «هیهات من الظله» مسلمین در این مسیر چنان باشکوه بود که روح توحیدی همبستگی مردمان آزادی‌خواه دنیا نیز به همراهی از آن وادار شد و عملاً دیگر سانسور خبری و بایکوت حضور میلیونی جمعیت انسانی با هر زبان و لهجه‌ای، با هر دین و مذهبی، با هر آداب ؤ رسومی و با هر عقیده و نگاهی جواب نمی‌دهد.

ما امروز شاهد این هستیم که آنچه دشمن به دنبال آن است و سالیانه میلیون‌ها دلار هزینه مستقیم و غیرمستقیم را صرف ایجاد کدورت و دوگانگی بین شیعه و اهل‌سنت کرده است با شکست مفتضحانه روبرو شده است.

در همایش بزرگ اربعین که حالا جهانی شده است، تجلی حمایت از مظلوم و عدالت‌خواهی برای رفع حصر فلسطین و آزادی مردم مظلوم غزه یکی از توجهاتی است که نه‌تنها مسلمین، بلکه هر آئین دیگری که به هر شکلی با اربعین حسینی ارتباط گرفته، به‌وضوح به چشم می‌خورد.

ظهور و تربیت نسلی که بدون هیچ چشم داشت مالی، مادی و دنیوی دست به خدمت می‌زند، یکی از بزرگ‌ترین نتایج پیاده‌روی اربعین حسینی است که تا کنون به‌صورت گسترده در میان عرب و عجم رقم خورده است.

اربعین و زنده نگه داشتن قیام امام حسین (ع) یعنی اینکه هیچ‌کس زیر بار ظلم نمی‌رود و مردم مسلمان همه خواهان آزادی مردم مظلوم فلسطین و غزه هستند و امید است مردم فلسطین از زیر بار استکبار و رژیم صهیونیست نجات پیدا کنند و همه ما منتظر وعده صادق دوم هستیم و امید است این وعده به‌زودی محقق شود و همراه با آن وعده همه ما نابودی اسرائیل را شاهد باشیم.

 حرف ما این است که امروز اسرائیل با قدرت رسانه‌ای که دارد در حال تلاش برای نابودی جلوه اربعین باشکوه است و حقیقت این مسیر را از عالم کتمان کند و ما در این مسیر پیاده‌روی موفق بودیم و به جهان نشان دادیم که اگر شیعه یا اهل‌تسنن هستیم آزاده‌ایم و انسانیت را ارج می‌دهیم.

حضور مردم آزادی‌خواه با پرچم‌ها، نقوش و شعائر متفاوت نسبت به حمایت از مردم مظلوم نوار غزه این نوید را به دنبال دارد که آزادی قدس،  قریب‌الوقوع بوده و این سیل جمعیتی عاشقان و محبین اهل‌بیت (ع) روزی را شاهد خواهند بود که مورد استقبال مردم غزه باشند و در کنار یکدیگر نماز عظیم آزادی قدس را در مسجدالاقصی به پا دارند.

انتهای خبر/ دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات