در حال بارگذاری
مدیرکل دفتر زنبورعسل دامپزشکی کشور خبر داد:

آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبور راه‌اندازی می‌شود

شماره خبر : 1566 - https://asreatrak.ir/short/VJ5Ob

مدیرکل دفتر بهداشت، طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور گفت: آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبور به‌زودی در کشور (یا استان اصفهان، یا اردبیل و یا البرز) ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، سعید کرمی در مراسم نخستین جشنواره روز ملی عسل در بجنورد اظهار کرد: عسل، غذایی است که پروردگار در کتاب قرآن از آن به‌عنوان شفا یاد کرده و علم روز نیز با تحقیقاتی که انجام داده، آن را تأیید کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: باتوجه‌به وجود ترکیبات در عسل، این ماده غذایی به‌عنوان ماده غذایی ضدسرطان شناخته می‌شود.

مدیرکل دفتر بهداشت، طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور در ادامه با اعلام اینکه کشور ایران رتبه چهارم دنیا در تولید عسل را دارا است، عنوان کرد: در ایران، سالانه ۷۰ هزار تن عسل در ۱۱ میلیون کلونی در سطح ۱۰۰ هزار زنبورستان تولید می‌شود.

بااین‌وجود، وی تصریح کرد: هرچند که چنین توانمندی تولیدی_ اقتصادی در کشور فعال است، اما این ماده غذایی در ایران به‌عنوان یک کالای لوکس شناخته می‌شود و به‌عنوان غذای شفادهنده و موردنیاز تغذیه هر خانواری محسوب نمی‌شود.

کرمی همچنین ابراز تأسف کرد: این ماده غذایی مهم و شفابخش هنوز در فهرست کالاهای صادراتی کشور قرار نگرفته است.

وی در ادامه به اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای رفع موانعی از پیشروی صنعت زنبورداری اشاره و اعلام کرد: طرح‌های تحقیقاتی درباره بیماری‌های زنبورستان‌ها در حال انجام است.

مدیرکل دفتر بهداشت، طیور و زنبورعسل سازمان دامپزشکی کشور  همچنین گفت: باتوجه‌به اینکه ارز ترجیحی از واردات داروهای زنبورعسل به کشور حذف شده است، در تلاش هستیم که دوباره ارز ترجیحی برای واردات داروهای موردنیاز زنبورستان‌ها اختصاص داده شود.

علاوه بر این، کرمی عنوان کرد: به‌زودی آزمایشگاه تخصصی بیماری‌های زنبورعسل در کشور (یا استان اصفهان، یا اردبیل و یا البرز) ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد.


انتهای خبر/ قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات