در حال بارگذاری

نوشیدنی‌های مناسب فصل گرم

شماره خبر : 953 - https://asreatrak.ir/short/VwoOp

با آغاز فصل گرما و فعالیت در خارج از منزل، وقتی‌که به خانه بازمی‌گردید، نوشیدنی‌های خنک تابستانی می‌توانند خستگی را از وجودتان بیرون برده و حالتان را خوب کند.

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی خراسان شمالی، در روزهای گرم، تنها نمی‌توان با آب رفع تشنگی کرد، چراکه افت فشار و گرمازدگی در روزهای گرم بیشتر است و تنها هیدراته شدن بدن نوشیدن آب نیست. خوشبختانه جایگزین‌های زیادی برای آب وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها هیدراته ماند و دمای بدن را متعادل نگه داشت.

شربت سکنجبین و تخم کاسنی: برای تهیه سکنجبین سه پیمانه شکر را با چهار پیمانه آب و یک پیمانه سرکه انگوری یا سرکه سیب بجوشانید، کمی از شربت را با یک قاشق چایخوری تخم کاسنی خیس‌خورده و یک لیوان آب بنوشید. 

شربت عناب و زرشک: ۱۰ عدد عناب را له کرده با دو قاشق غذاخوری زرشک در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند سپس مواد را صاف‌کرده و با یک قاشق غذاخوری شکر شیرین کنید و خنک بنوشید. 

شربت خاکشیر یخ‌زده و آبلیمو: دو قاشق غذاخوری خاکشیر خیسانده را در جایخی بریزید، دو قاشق غذاخوری شکر، دو عدد لیمو تازه و یک لیوان آب را هم بزنید و یک مکعب خاکشیر یخ‌زده در آن انداخته و بعد از هم زدن میل کنید.

شربت به‌لیمو: برای تهیه این شربت پیمانه شکر را با یک پیمانه آب کمی جوشانده، سپس یک پیمانه آب‌لیمو تازه اضافه کنید و بعد از کمی جوشیدن خاموش کنید، این شربت را با آب‌خنک رقیق کرده و میل کنید. دوغ ترش و تخم شربتی دو قاشق غذاخوری تخم شربتی را در آب خیسانده، با یک لیوان دوغ ترش رقیق مخلوط کنید و خنک بنوشید.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات