در حال بارگذاری

درخشش جوان خراسان‌شمالی در مسابقات جهانی مهارت

شماره خبر : 1894 - https://asreatrak.ir/short/4xJMG

مهرداد شیروانی، جوان ماهر خراسان شمالی، با حضوری درخشان در چهل و هفتمین دوره از مسابقات جهانی مهارت - لیون فرانسه ۲۰۲۴ در رشته راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، موفق به کسب مدالیون برتر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، با برگزاری مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت لیون فرانسه ۲۰۲۴، نخبگان مهارتی ایرانی در ۱۵ رشته مهارتی رقابت خود را با بیش از یک هزار و ۳۰۰ نخبه مهارتی دنیا آغاز و «مهرداد شیروانی»، جوان ماهر خراسان شمالی، با حضوری درخشان در رشته راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، موفق به کسب مدالیون برتر شد.

چهل و هفتمین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت به‌عنوان مهم‌ترین آوردگاه مهارتی دنیا با حضور ۱۳۸۳ نخبه مهارتی از ۶۰ کشور از جمله ۱۸ نخبه مهارتی ایرانی در منطقه لیون آغاز و در حال برگزاری است.

شرکت‌کنندگان زیر ۲۳ سال در این مسابقات برای کسب بهترین و جوان‌ترین متخصصین ماهر در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته‌ نمایشی رقابت می‌کنند. 

۱۸ نخبه ماهر ایرانی در این دوره از المپیاد جهانی مهارت در رشته‌های امنیت سایبری، پردازش ابری، توسعه نرم‌افزارهای موبایل، جواهرسازی، راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکار، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، توسعه نرم‌افزارهای موبایل، فناوری طراحی گرافیک، فناوری‌های وب، مکاترونیک، سرویس و نگهداری هواپیما، نانوایی نان‌های حجیم و سیستم‌های تبرید و تهویه به رقابت می‌کنند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و نخبگان شرکت‌کننده مسابقات جهانی ۲۰۲۴ لیون فرانسه از میان برگزیدگان بیست و یک و بیست و دومین مسابقات ملی مهارت برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یک‌بار در یکی از کشورها برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

گفتنی است مهرداد شیروانی کسب مدال نقره بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت و مدال طلا و عنوان برترین مسابقه‌دهنده جمهوری اسلامی ایران در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی دوستانه مهارت  IFSC را نیز در کارنامه دارد. 

انتهای خبر/گ

 

0 نظر

ارسال نظرات