در حال بارگذاری
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی اعلام کرد:

طلب 5هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1053 - https://asreatrak.ir/short/4LX30

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: مطالبات معوق این سازمان بیمه‌گر در استان از کارفرمایان و دستگاه‌های اجرایی حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک» به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان،  جواد یزدانی اظهار کرد: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش دولتی، غیر دولتی و نیمه دولتی استان در بخش طلب قطعی سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طلب قطعی نشده این سازمان است که باید با تلاش، مشارکت و تهاتر وصول شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین طلب این سازمان بیمه‌گر در استان با ۳۳۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت آب و فاضلاب و در مراحل بعدی نیز شهرداری آشخانه و بهکده رضوی است.

وی تصریح کرد: سال‌های گذشته بیشترین مشکل مطالبات مربوط به شهرداری‌های استان بود اما خوشبختانه به جز شهرداری سملقان مابقی اکنون از تهاتر و یا اقساط، طلب خود را برای پرداخت برنامه ریزی کرده‌اند که گام بزرگی است.

یزدانی با بیان اینکه در مجموع ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: این شاخص در استان ۳۶ درصد است و اکنون ۳۶۳ هزار نفر از شهروندان این خطه بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در حوزه بیمه‌های خاص نیز با چهار درصد رشد به ۳۵ هزار نفر بیمه شده رسید و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، توافقی و سایر موارد می شود.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات