در حال بارگذاری
رئیس ستاد اربعین خراسان شمالی:

زائران از مسیرهای اصلی پیاده‌روی اربعین تردد کنند

شماره خبر : 1477 - https://asreatrak.ir/short/Vljj3

رئیس ستاد اربعین خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به گرمای هوا، طولانی‌بودن مسیر، زائران تحملشان را بالا ببرند و برای تردد با پای پیاده و یا وسایل نقلیه حتماً از مسیرهای اصلی تردد داشته باشند که به مسئله‌ای برنخورند.

 حسن ناهیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه سماح از خراسان شمالی ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت‌نامشان نهایی شده است.

 وی با اشاره به اینکه از تعداد افراد ثبت‌نام‌شده حدود ۱۴ هزار نفر مرز خروجی از کشور را مرز مهران انتخاب کرده‌اند، گفت: همچنین تاکنون ۱۰ هزار نفر اهل خراسان شمالی از کشور خارج شده‌اند.

 وی همچنین توضیح داد: تعداد ۳۰ نفر از پزشکان و پرستاران علوم پزشکی خراسان شمالی برای ارائه خدمات درمانی به زائران به کشور عراق اعزام شده‌اند.

 رئیس ستاد اربعین حسینی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر موکبی به‌صورت جداگانه پزشک و پرستار دارد، افزود: اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این افراد نیز حضور دارند تا خدمات با سرعت بهتری ارائه شود.

 وی همچنین به اعزام ۸۰ نیرو از هلال‌احمر استان به کشور عراق خبر داد و گفت: علاوه بر این از سازمان حج و زیارت تعدادی از نیروها برای راهبری زائران اعزام شده‌اند.
ناهیدی با اشاره به اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس رفت‌وبرگشت زائران خراسان شمالی به مرز و بالعکس را انجام می‌دهند، گفت: علاوه بر این تا این لحظه یک هزار و ۵۰۰ خودروی شخصی نیز در پارکینگ‌های مرزی مستقر شده‌اند.

 این مسئول بیان داشت: زائران آگاهی را داشته باشند که در صورت مفقودشدن مدارک سفر حتماً به کنسولگری ایران در شهرهای نجف و یا کربلا مراجعه کنند.

 وی همچنین ادامه داد: در ضمن اگر فردی توسط نیروهای عراقی به هر دلیلی بازداشت شد، باید به کنسولگری اطلاع دهد که به مشکل نخورد و کار او پیگیری شود.

 ناهیدی با تأکید بر این موضوع که کشور عراق به‌شدت روی داروهای کدئین دارد و مواد مخدر حساس هستند، گفت: براین‌اساس زائران توجه داشته باشند که اینم موارد را رعایت کنند تا دچار هیچ‌گونه مشکلی نشوند.

 وی ابراز داشت: گفتنی است که هماهنگی خیلی خوبی بین دستگاه‌های استان خراسان شمالی با کشور و عراق برقرار شده تا زائران با دریافت خدمات مطلوب بتوانند این ایام را پشت سر بگذارند.

 این مسئول در انتها یادآور شد: باتوجه‌به گرمای هوا، طولانی‌بودن مسیر، زائران تحملشان را بالا ببرند و برای تردد با پای پیاده و یا وسایل نقلیه حتماً از مسیرهای اصلی تردد داشته باشند که به مسئله‌ای برنخورند.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات