در حال بارگذاری
مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی اعلام کرد:

رشد ۲۴ درصدی اهدای خون بانوان خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1181 - https://asreatrak.ir/short/Ng56z

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: اهدای خون در میان بانوان استان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.

هادی نوری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: دو مرکز اهدای خون ثابت در بجنورد و یک مرکز در شیروان وجود داردهمچنین در شهرستان‌های گرمه، جاجرم، اسفراین، مانه و سملقان مراکز سیار برقرار است و در شهرستان راز و جرگلان نیز امسال درخواست داده‌اند که بر حسب شرایط مراجعه به این شهرستان نیز انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تامین خون استان وجود ندارد، ادامه داد: هر زمان که فراخوان زده می‌شود مردم استان به خوبی برای اهدای خون همکاری می‌کنند و مشکلی در تامین خون استان وجود ندارد همچینن سال گذشته خون مورد نیاز در بیمارستان‌ها به طور ۱۰۰ درصدی تامین شد.

این مسئول با بیان اینکه میانگین اهدای خون در بانوان خراسان شمالی از بانوان سراسر کشور بالاتر است، افزود: براین اساس طبق آمار میانگین اهدای خون در استان ۸ درصد و کشوری ۴ درصد است و همچنین مقام اول کشوری در شاخص بانوان را خراسان شمالی در کارنامه خود دارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان شمالی گفت: ۷ هزار و ۷۹۷ نفر از خراسان شمالی در این بازه زمانی موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۷۲۴ نفر از بانوان بودند.

نوری در پاسخ به این سئوال که آیا گروه خونی نادر در استان وجود دارد، گفت: در استان گروه خونی فرعی وجود ندارد ولی عمده نیاز به گروه خونی منفی به خصوص ABمنفی است.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات