در حال بارگذاری
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد:

خراسان‌شمالی میزبان جشنواره آواها و نواهای نبوی شد

شماره خبر : 1188 - https://asreatrak.ir/short/Vm8Do

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از میزبانی خراسان‌شمالی برای جشنواره آواها و نواهای نبوی که در سطح ملی برگزار می‌شود، خبر داد.

غلامرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: خراسان شمالی جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که اولین دوره جشنواره را با نام آواها و نواهای نبوی برگزار کرد و در حال حاضر دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی آواها و نواهای نبوی در خراسان شمالی پنج ماه است که آغاز به کار کرده است.

وی در مورد بخش‌های این جشنواره افزود: این جشنواره شامل آواهای مقامی، سنتی، محلی، سرود، مداحی، تواشیح، منقبت به صورت فردی و گروهی است که در دسته‌های مبتدی و پیشرفته داوری می‌شود که امسال با رویکرد جدید تفکیک جنسیتی  این بخش‌ها داوری می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بیان اینکه این جشنواره ظرفیت‌های موجود در استان را افزایش داده است، گفت: این جشنواره در فرهنگ‌سازی میان دانشجویان، اساتید، هنرمندان و کسانی که از طریق آواها و نواهای نبوی در صدد زنده نگهداشتن عشق به خداوند و اهل بیت (ع) هستند، کمک می‌کند.

کاظمی اضافه کرد: جشنواره آواها و نواهای نبوی بر پایه آواها و مداحی‌ها است، بخشی از داوری جشنواره به منقبت زیارت جامعه کبیره اختصاص یافته است که شرکت‌کنندگان می‌توانند زیارت جامعه کبیره را به صورت منقبت یا تواشیح اجرا کرده و فیلم خود را ارسال کنند.

این مسئول بیان کرد: سال گذشته استان ما رتبه برتر را در این جشنواره کسب کرد و امیدوارم امسال نیز مقام نخست جشنواره آواها و نواهای نبوی را کسب کنیم.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات