در حال بارگذاری
معاون فنی راهداری استان خبر داد:

ثبت ۳۹ میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی

شماره خبر : 1243 - https://asreatrak.ir/short/V1RyG

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان شمالی گفت: تردد بیش از ۳۹ میلیون و ۸۸۰ هزار خودرو طی ۴ ماه نخست امسال در محورهای خراسان شمالی به ثبت رسید.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی ربانی گفت: باتوجه‌به اطلاعات به‌دست‌آمده از ۵۱ دستگاه ترددشمار در محورهای مختلف استان این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو و وسایل نقلیه خروجی ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۲۳۲ دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در آمار ورودی ۰/۳۶ درصد کاهش و در آمار خروجی ۲/۴۹ درصد کاهش را شاهد هستیم.

ربانی با بیان این که طی این مدت پرترددترین محور، شیروان - بجنورد و بالعکس با ثبت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه بوده است، اظهار کرد: بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، بیشترین تردد در محور اسفراین - بجنورد (بجنورد) و بالعکس کمترین تردد در محور گراتی - صفی‌آباد و بالعکس ثبت شد.

این مسئول ادامه داد: در این بازه زمانی محور صفی‌آباد - گراتی، کمربندی بجنورد (شرق - غرب) دارای بیشترین سرعت متوسط تردد و محور صفی‌آباد - گراتی و بالعکس و گرمه - چمن بید دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز بوده است.

ربانی، محورهای چمن بید - آشخانه (چمن بید)، چمن بید - جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس را دارای بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز اعلام کرد و گفت: ۹۰ درصد از ترددها مربوط به ناوگان سبک و ۱۰ درصد مربوط به ناوگان سنگین و محور گرمه - چمن بید دارای بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین است. 

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد: میانگین درصد وسایل نقلیه غیربومی در استان ۳۳ درصد از کل تردد بوده است که بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه تیرماه، در روز ۱۳ و معادل ۳۷ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.

به گفته ربانی از ابتدای ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱ درصد سهم وسایل نقلیه غیربومی در استان کاهش داشته است.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات