در حال بارگذاری
استاندار خبر داد:

ثبت‌نام ۱۷ هزار زائر اربعین در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1468 - https://asreatrak.ir/short/V9Ykl

استاندار خراسان شمالی گفت: تا به امروز ۱۷ هزار و ۵٠٠ نفر از استان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم ۱۵ هزار نفر از این تعداد اعزام شده‌اند.

محمدرضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی در دورترین فاصله تا مرزهای ورود به عراق قرار دارد، مقدمات برپایی ۹ موکب در کشور عراق و دو موکب در مرز مهران برای خدمات‌دهی به زائرین آماده شده است.

حسین‌نژاد اظهارکرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در راستای وظایف خود و با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.

حسین‌نژاد افزود: پیاده‌روی اربعین از ابعاد فرهنگی و بصیرتی دارای اهمیت است لذا آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه این حرکت، افزایش مشارکت مردم و اقدامات فرهنگی و بصیرتی فراهم شده است.
 
وی با بیان اینکه پرداخت ارز اربعین تسهیل شده است، اظهار داشت: ۵۳ شعبه پست بانک در استان برای توزیع ارز اربعین فعال هستند.

استاندار تاکید کرد:  تا به امروز ۱۷ هزار و ۵٠٠ نفر از استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و از این میزان ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از زائران استان، مرز مهران را برای تردد به کشور عراق انتخاب کرده‌اند.

 نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: تدابیر استقرار موکب‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بیش از ۵۰ اتوبوس یک هزار و ۵۰۰ زائر استان را به مرزهای عراق رسانده‌اند. 

حسین‌نژاد تصریح کرد: همچنین کاروانانی از پزشکان و پرستاران نیز برای ارائه خدمات درمانی به عراق اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: تیم‌های نظارتی هم، شامل ۲۲ نفر به منظور برنامه‌ریزی و ساماندهی اتوبوس برای بازگشت زائران استان در مرز مهران مستقر می‌شوند و تا پایان مراسم اربعین حسینی در پایانه برکت حضور خواهند داشت.

 وی خاطرنشان کرد: محور اصلی بجنورد - اسفراین - سبزوار و چمن بید - میامی برای تردد زائران اربعین حسینی و ایام پایانی صفر ایمن سازی و آرام سازی شده است.

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی به عنوان باب‌الرضا همچنین موکب‌هایی برای ایام شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است. 

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: هر ساله مردم در شهرها و روستاهای استان که در مسیر کاروان‌های پیاده به سمت مشهد قرار دارند، منازل‌شان را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات