در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید حسن‌علی قربانی

شماره خبر : 1622 - https://asreatrak.ir/short/VJ5b8

شهید حسن‌علی قرباني در روستای طبر ديده به جهان گشود و در عملیات کربلا پنج سال ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، شهید حسن‌علی قرباني  در روستای طبر ديده به جهان گشود دوران  كودكي در آغوش گرم خانواده به بازي در دامان طبيعت سپري شد. او وارد مكتب شد و پس از فراگيري قرآن به مدرسه رفت. 

 از ۷ سالگي روزه می‌گرفت، درس را تا سال سوم ابتداي ادامه داد و سپس به دليل فقر مالي و كمك به خانواده ترك تحصيل نمود. 

او به پدر در امر كشاورزي كمك می‌کرد. در ۱۲ سالگي پدر را از دست داد و مادرش عهده‌دار از فرزندان گرديد از آن زمان توجه و ارادت حسن به مادرش بیش‌ازپیش. 

روزها گذشت و حسن‌علی قرباني به جواني برومند مبدل شده بود. او براي انجام خدمت سربازي به شيراز اعزام شد. اين دوران كه مصادف با دوران انقلاب بود . 

 او را به مبارزي سياسي تبديل كرده بود. وي عکس‌های امام را به‌صورت مخفيانه به دست آورده و مردم را در مورد ايشان توجيه می‌نمود. پس از پيروزي انقلاب اسلامي ۶ ماه دوره احتياط سربازي را گذراند و سپس وارد بسيج شد و خدمات ارزنده‌ای را ارائه داد. 

در سال ۱۳۵۹ با شروع جنگ تحميلي ۲ الي ۳ بار به مناطق عملياتي اعزام شد و در عملیات مختلف حضور داشت ايشان پس از چندي كه در بسيج حضور داشت به عضويّت رسمي كادر رسمي سپاه بجنورد درآمد طبق مأموریت‌هایی كه به ايشان محول می‌شد. 

 به تبليغ و آموزش نيروهاي بسيج و فراخواني مردم براي اعزام به جبهه مشغول می‌شد. ايشان در اعزام‌های بزرگ مانند سپاه حضرت محمد (ص)، حضرت مهدي (عج) و رد عمليات بیت‌المقدس، بدر، رمضان، آزادسازي خرمشهر، والفجر، كربلاي ۴، با مسئولیت معاون گردان شركت داشت. 

 در پشت‌جبهه در سال ۱۳۶۴ مسئوليت يگان حراست سپاه بجنورد بر عهدهٔ ايشان بود. حسن قرباني ۳ بار مجروح شد ولي وي را از هدفي كه داشت لحظه‌ای غافل نكرد. 

ايشان در آخرین عملیات كه شركت داشتند، جانشين گردان فلق از تيپ ۲۱ امام رضا (ع) در عمليّات كربلاي ۵ بود كه به‌جای فرماندهٔ گردان وارد عمل شد. 

ايشان در اين عمليات مورد اصابت تيربار دشمن قرار گرفته ابتدا مجروح شد و جهت مداوا به پشت‌جبهه انتقال‌یافته و از اهواز به‌وسیلهٔ هواپيما به اصفهان و يا تهران برده شدند. 

به‌خاطر شدت جراحات مظلومانه به شهادت رسيدند. پيكر پاكش به علت عدم شناسايي دو ماه در بيمارستان تهران ماند بعد از ۲ ماه توسط يكي از دوستانش شناسايي شد و براي تشييع به بجنورد منتقل گرديد. مزار شهيد حسن قرباني در گلزار شهداي طبر است.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات